به گزارش ایرنا حدود صد نفر از دستفروشان آبادانی عصر شنبه در اعتراض به جمع ‌آوری آنها توسط شهرداری آبادان و آنچه 'اجرای ناعادلانه طرح ساماندهی دستفروشان توسط این مرجع در واگذاری غرفه ‌های بازار ' خواندند، تجمع کردند.
به گفته این دستفروشان بسیاری از غرفه ‌ها به افرادی واگذار شده که از لحاظ مالی مشکلی نداشته و در مضیقه نیستند.
آنان گفتند:شهرداری در حالی اقدام به جمع آوری دست فروشان از خیابان امام کرده که با برای همه آنها غرفه هایی در بازار دست فروشان تدارک ندیده است.
آنها اظهار داشتند:از سوی دیگر بازار دست فروشان قرار بود در 6 ماه نخست به صورت رایگان در اختیار ما قرار گیرد ولی در کمال تعجب مدیر این بازار اجاره 6 ماه دوم را به صورت نقد مطالبه می کند.
شهرداری آبادان روز چهارشنبه هفته گذشته برای اجرای طرح ساماندهی دستفروشان خیابان امام و تغییر چهره این بازار از به هم ریختگی و شکل سنتی ، اقدام به انتقال دست فروشان به بازار شب کرد.
شهردار آبادان در این خصوص به ایرنا گفت: طرح ساماندهی دستفروشان را براساس قانون اجرا کردیم و از دستفروشان و بازاریان درخواست داریم برای اجرای کامل آن شهرداری را همراهی کنند.
محمد حویزاوی اظهار داشت:اگر خیابان امام (ره) آبادان ساماندهی شود سرویس‌دهی و خدمات‌دهی به شهروندان برای شهرداری آسان‌تر می‌شود.
شهردار آبادان گفت::ما به دنبال قطع روزی و همچنین درآمد کسی نیستیم وتا جایی که امکان دارد به دستفروشان کمک می‌کنیم ولی امیدواریم آنها به حقوق سایر شهروندان تعدی نکنند، شهرداری نیز اجازه نمی‌دهد به حقوق کسبه و دستفروشان تعدی شود.
شهردار آبادان با اشاره به مهیا شدن زیرساخت‌های بازار شب برای ساماندهی دستفروشان هسته مرکزی آبادان، ادامه داد:240 غرفه در این محل برای دستفروشان تدارک دیده ‌شده که پس از تشکیل پرونده در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
حویزاوی اظهار داشت:دست ‌فروشان حاضر در خیابان امام کمتر از 150 نفر هستند که 90 نفر نیز در شهرداری تشکیل پرونده دادند.
وی تصریح کرد:طی هماهنگی با مسئول بازار، دستفروشان در 6 ماه ابتدایی هیچ‌گونه اجاره بهایی پرداخت نمی‌کنند.
شهردار آبادان گفت: با جمع ‌آوری دستفروشان از خیابان امام (ره) آبادان، تردد در این خیابان روان و آسان‌تر شده است.
7104/6002**خبرنگار:مسعود گادار**انتشاردهنده : کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.