اسماعیل زیارتی نصرآبادی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق روستایی شهرستان شوش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در استان خوزستان افزود:نهادهای مردمی ، شوراها و دهیاری ها با تامین زیرساخت های ورزشی در روستاها توانسته اند سهمی در ایجاد نشاط و شادابی و سلامت مردم داشته باشند که مشابه این فعالیت ها در اقصی نقاط کشور هم اجرا شده است.
وی افزود: باید با بهره گیری از مشارکت نهادهای مردمی و مشارکت و همدلی مردم این فرآیندهای عمرانی تسریع یابند و مردمی که ساکن مناطق روستایی هستند از حداقل امکانات و استاندارهای لازم روستایی بهره مند شوند و انگیزه ای برای مهاجرت و ترک روستاها نداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات و تامین زیرساخت ها باعث مهاجرت معکوس به روستاها در مناطق مختلف شده است گفت:دولت تمام تلاش خود را برای تقویت نهادهای مردمی و محلی بکار گرفته و برنامه های جامعی در راستای تقویت این نهادها در دست اجراست.
زیارتی نصرآبادی افزود:اگر عملکرد دهیاری ها و شوراهای کشور در سالهای گذشته بررسی شود متوجه سیر صعودی خوبی در سر جمع اعتبارات ، ماشین آلات ، امکانات و خدمات در سالهای گذشته به ویژه در دولت یازدهم خواهیم بود بطوریکه از مجموع کل اعتباراتی که از سال 82 تاکنون بین دهیاری های کشور توزیع شده 71 درصد آن در دولت یازدهم توزیع شده و این امر حاکی از اعتماد و رویکرد دولت به بهره گیری از نهادهای مردمی و محلی است.
وی گفت:رویکرد دولت این است که امور مردم توسط خودشان بررسی و اجرا شود و دولت با وجود محدودیت های مالی توجه ویژه ای به این نهادها خواهد داشت .
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد:استان خوزستان با توجه به جایگاه ویژه ای که در کشور دارد و یکی از استانهای قابل اهمیت برای نظام می باشد در سفری 2 روزه مناطق روستایی و شهری آن از نظر ظرفیت ها و امکانات و نیز مسایل و مشکلات با حضور مسئولان کشوری بررسی خواهد شد تا برای حل مشکلات این مناطق و تامین زیرساخت های لازم اقدام شود.
وی گفت:برنامه دولت از طریق وزیر کشور به صورت جامع در روزهای آینده ابلاغ خواهد شد و مردم خوزستان خبرهای خوشی در روزهای آینده خواهند شنید.
رضا نجاتی فرماندار شوش نیز گفت:امروزه روستاها نقش تعیین کننده ای در راستای اقتصاد مقاومتی دارند و توجه به روستاها یعنی توجه به زیرساخت های اقتصادی کشور و به هر میزان که به عمران روستایی توجه شود زیرساخت های روستایی کشور تامین می شود و یقینا اقتصاد کشور تضمین می شود.
وی افزود:در بازدیدی که به همراه مسئولان کشوری از روستاهای این شهرستان صورت گرفت شاهد کارهای خوبی در روستاها در بخش آسفالت،جدول ،روشنایی و زمین های ورزشی بودیم اما همچنان برخی روستاها نیازمند حمایت بیشتری هستند.
نجاتی افزود:وزارت کشور نیز باید توجه بیشتری به مناطق روستایی داشته باشد تا شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم و امور کشاورزی و تولیدی رونق گیرد.
فرماندار شوش گفت:طبق برنامه های ارائه شده روستامحوری و توسعه عمران و آبادانی روستاها در حوزه های مختلف در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم با کمک دهیاری ها و شوراها زیرساختهای روستایی فراهم شود تا شاهد تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.