به گزارش ایرنا رضا اشک روز چهارشنبه در شصت و دومین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) منطقه سه شامل شهرستان های بم، نرماشیر، ریگان و فهرج در ساختمان شماره 3 استانداری کرمان افزود: در حال حاضر هفت هزار نفر شتر در شرق استان کرمان وجود دارد که نیمی از آنها مولد هستند.
وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح های مثلث توسعه اقتصادی در سال گذشته بیش از سه هزار و 400 شغل ایجاد شده است.
وی با اشاره به جانمایی شورایاری های اقتصاد مقاومتی در شهرستان بم گفت: در راستای ایجاد صندوق های خرد روستایی نیز تاکنون 16 صندوق پیش بینی شده و به زودی اجرایی می شود.
فرماندار بم افزود: برخی واگذاری ها در روستاها با مشکلاتی روبرو است که برای حل آنها اقدامات لازم در دست انجام است و موضوع معدن در شهرستان بم باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

**لزوم احداث و بهره برداری جاده جاسک
فرماندار ریگان نیز بر تکمیل جاده جاسک تاکید کرد و گفت: با باز شدن این مسیر کمک بزرگی به توسعه منطقه می شود.
امین باقری با اشاره به بازدید 32 هزار نفر از شهرستان ریگان در نوروز امسال افزود: 29 برش ملی و 24 پیشنهاد استانی در راستای اقتصاد مقاومتی در این شهرستان مصوب شده است.
وی بیان کرد: 10 صندوق خرد منابع طبیعی در این شهرستان آغاز به کار کرده است و راه اندازی پنج صندوق نیز در دستور کار قرار دارد.
فرماندار ریگان اظهار کرد: 15 صندوق خرد روستایی در 68 روستای این شهرستان راه اندازی شده است.
وی بر تکمیل بیمارستان 32 تختخوابی ریگان تاکید کرد و گفت: با توجه به توسعه صنعت خودروسازی در بم، اگر صنایع پایین دستی و جمعی در ریگان و فهرج ایجاد نشود موجب مهاجرت می شود.
باقری عنوان کرد: باید احداث کارخانه لاستیک در نقطه ای بین ریگان و فهرج در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت های لازم در ناحیه صنعتی ریگان راه اندازی شده است گفت: این ناحیه می تواند مورد استفاده واحدهای صنعتی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه 22 شورای مساجد در ریگان راه اندازی شده و موفق بوده است افزود: 297 حلقه چاه در این منطقه وجود داشته که 33 حلقه کشاورزی و مابقی مربوط به آب شرب شهری و روستایی است.
فرماندار ریگان گفت: 100 قنات در شهرستان وجود دارد که 90 حلقه آن از مدار خارج شده اند و سال گذشته 35 میلیون مترمکعب بیلان منفی داشته ایم که 15 میلیون مترمکعب بیلان مثبت شده است.

**ایجاد هفت صندوق خرد روستایی درفهرج
فرماندار فهرج هم گفت: هفت صندوق خرد روستایی در این منطقه راه اندازی شده است.
غلامرضا نژادخالقی ادامه داد: راه اندازی سه صندوق خرد روستایی نیز در دست پیگیری است.
وی بیان کرد: بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی منطقه نگین کویر فاقد پمپ بنزین بود که هم اکنون 2 واحد پمپ بنزین احداث شده و یکی از آنها فعال است.
وی گفت: گلخانه هیدروپونیک نیز با سه هزار هکتار وسعت در این منطقه راه اندازی شده است.
استان کرمان سال گذشته در سفر استانی رئیس جمهوری به عنوان استان پایلوت اقتصاد معرفی شد و پس از آن با ابتکار مدیریت استان به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شد.
تاکنون 21 موسسه و شرکت توانمند اقتصادی و توسعه ای مسئولیت توسعه و آبادانی را در مناطق هشتگانه استان شامل شهرستان ها و بخش های مختلف بر عهده گرفته اند.
شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر شرق استان را تشکیل می دهند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.