به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سنگ یادبود یکی از شهدای جاویدالاثر حادثه تروریستی اربعین حسینی در شهر حله عراق در گلزار شهدای اهواز نصب شد.

این یادبود برای شهیده فخریه صالحی فرزند سخی در قطعه شهدای اربعین حسینی گلزار شهدای اهواز نصب شد تا یاد این بانوی معظم گرامی داشته شود.

شهیده فخریه صالحی فرزند سخی در تاریخ یکم فروردین ماه سال 1320 دیده به جهان گشود و در اربعین سال 1395 برای زیارت حرم نورانی حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به کربلای معلی رفت.

این بانوی شهیده در هنگام بازگشت از زیارت به همراه تعداد زیادی از زائران امام حسین(ع) در تاریخ چهارم دی ماه سال 1395 در منطقه حله عراق به شهادت رسید.

به گزارش تسنیم، در حادثه تروریستی که در چهارم دی ماه سال 1395 در حله عراق رخ داد جمعی از شهروندان خوزستانی در راه بازگشت از زیارت حرم حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به شهادت رسیدند که از شهرستان اهواز، حمیدیه، کارون، شوش دانیال، شادگان، دشت‌آزادگان و دزفول بودند.

تاکنون پیکر مطهر 56 تن از شهدا به نام‌های کاظم صالحی، شهیده توران اسکندری، شهیده خیری حسین‌پور، شهید فیصل سگوری، شهیده زهرا حسونی‌زاده چلداوی، شهیده ملوک جهانگرد اهوازی(خواهر شهید عبدالکریم جهانگرد اهواز)، شهیده معصومه جنادله، شهیده زهرا حلفی، شهیده سبیحه بالدی، شهیده فضیله صالحی، شهید محمدرضا رومزی، شهیده سحر قائدی، شهیده نسرین یوسفی، شهیده فاطمه فرجیان، شهیده سیده عظیمه آذریون، شهیده ژیلا شاهزاده، شهید سید ناصر اسدی‌رکنی، شهیده فاطمه قاسمی، شهیده زهرا عبیاوی، شهیده بی‌بی هایده حیات‌زاده، شهید محمدجواد قائدی، شهید علی قائدی، شهیده مینا جدیدی‌فیاض، شهیده حمیده لطیفی، شهیده هاشمیه صالحی از دارخوین، شهیده مریم جنادله، شهیده حلاوه موردی، شهیده زهرا عگله‌زاده، شهیده سیده زهرا نایپ پور، شهیده طاهره رزاقی‌منش، شهیده حمیده موسوی، شهیده لطیفه عبیات، شهیده اختر ارجمندنژادیان، شهیده مرضیه شمس‌الدین، شهیده فاطمه دارندی (خواهر شهید اسدالله دارندی)، شهیده مریم یوسفی، شهیده حسنه صالحی، شهیده فرزانه مفرج‌کوچکی از اهواز، شهیده صدیقه رزاق‌پناه از دزفول، شهید محمد نوری‌منش از دزفول، شهیده فریبا سگوند از شوش دانیال، شهید شرهان صالحی از دارخوین، شهیده لیلا حزبائی از شادگان، شهید ابراهیم قائدی، شهید منصور رومزی، شهیده کفایت اسدی، شهیده صغری رزاقی‌منش، شهیده اکرم شکیبایی، شهیده فریده بن‌شاوی، شهیده سمیره فرجی، شهیده حیات حزبائی، شهیده مرضیه کاظمی‌اسفنه، شهیده عصمت محمدزاده شوشتری از حمیدیه، شهیده خدیجه ولی‌زاده، شهیده فوزیه بدوی و شهید سید عبدالرحیم نایب‌پور از اهواز شناسایی شده است.

همچنین پیکر مطهر شهید عماد راضی راننده یکی از اتوبوس‌ها و پیکر پاک شهید ضامن علی توفان از اتباع کشور افغانستان که در این حادثه تروریستی به شهادت رسید نیز شناسایی شده است.

محفل قرآنی دانش‌آموزی در لالی

محفل انس با قرآن به‌مناسبت ولادت حضرت جواد(ع) با حضور قاریان نوجوان در مدرسه شبانه‌روزی امام حسین(ع) شهرستان لالی برگزار شد.

این محفل قرآنی به مناسبت میلاد امام جواد(ع) برگزار شد قاریان نوجوان شهرستان لالی به قرائت قرآن پرداختند.

4 مسجد میزبان معتکفان شادگانی است

رئیس تبلیغات اسلامی شادگان گفت: ثبت نام علاقه مندان حضور در مراسم اعتکاف و آمادگی چهار مسجد در شهر و بخش دارخوین این شهرستان برای برگزاری این مراسم معنوی آغاز شد.

حجت‌الاسلام عبدالله رضایی‌نسب با بیان اینکه چهار مسجد برای برگزاری سنت حسنه اعتکاف در این شهرستان آماده پذیرش متعکفان هستند، اظهار کرد: از این تعداد، سه مسجد در شهر شادگان، یک مسجد در بخش دارخوین در نظر گرفته شده است.

رئیس تبلیغات اسلامی شادگان، اعتکاف را سرمایه ای معنوی برای خودسازی دانست و گفت: تقویت عبودیت مهم ترین اثرات اعتکاف در معتکفان است.

بیش از 256 هزار آزمون بر روی نمونه‌های دریافتی

مدیرکل استاندارد استان خوزستان گفت: در سال 1395 تعداد 40 هزار و 285 نمونه در زمینه های مختلف از جمله لوازم خانگی، صوتی و تصویری، صنایع غذایی و کشاورزی، شیمیایی، مصالح ساختمانی، مکانیک و فلزشناسی، برق و الکترونیک، نساجی و سلولزی و .... توسط کارشناسان این اداره کل و شرکت های بازرسی تائید صلاحیت شده اخذ شده است که آزمون های مختلفی بر روی آن‌ها انجام می‌شود.

رضا دهدشتی‌زاده بیان کرد: 256 هزار و 866 آزمون بر روی نمونه‌های فوق انجام شده است که بر اساس نتایج آزمون اعلام شده، 38 هزار و 638 نمونه با استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته و یک هزار و 647 نمونه نیز مردود و مغایر با استانداردهای ملی مربوطه اعلام شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت با توجه به نیاز جامعه به اندازه گیری های درست و جهت اطمینان از سلامت ابزار آزمایشگاهی، تعیین میزان خطا و تنظیم وسایل در مقایسه با استانداردهای ملی مربوطه، تعداد یک هزار و 329 مورد کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی نیز بر اساس استانداردهای ملی مربوطه توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است.

نصب زندگی‌نامه علی مهزیار اهوازی

از سوی اداره اوقاف و امور خیریه اهواز زندگی‌نامه حضرت علی بن مهزیار اهوازی در صحن نورانی حرم این عالم دینی نصب شد.

در این زندگی نامه مختصری از زندگی علی بن مهزیار اهوازی از راویان حدیث اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شرح داده شد.

زائران این بقعه متبرکه با خواندن این زندگی نامه با علی بن مهزیار اهوازی به صورت مختصر آشنا می‌شوند.

برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان

جشن تکلیف ویژه دانش‌آموزان پسر لالی برگزار می‌شود. این مراسم ویژه 250 دانش‌آموز پسر پایه هشتم تدوین شده است که پس از نماز مغرب و عشاء دوشنبه 21 فروردین‌ماه در مسجد جامع این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین علوی‌اصل امام جمعه این شهرستان در این این برنامه سخنرانی می‌کند.

برگزاری آئین معنوی اعتکاف در اهواز

آیین معنوی اعتکاف ویژه برادران در مسجد سلمان محمدی(ع) اهواز واقع در منطقه نهضت‌آباد(لشکرآباد) برگزار می‌شود.

ثبت‌نام برای حضور در این برنامه معنوی تا بیستم فروردین ماه ادامه دارد که علاقه‌مندان می‌توانند برای نام‌نویسی با شماره 09168282009 تماس بگیرند.

علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 19 تا 20:30 نیز به صورت حضور در مسجد سلمان محمدی(ع) اهواز حضور یابند و برای شرکت در این برنامه معنوی نام نویسی کنند.

مسئولان اندیمشک از خانواده شهید احمد حاجیوندالیاسی تجلیل کردند

در آستانه سالروز میلاد فرخنده حضرت علی (ع) و روز پدران آسمانی، با پدر معظم شهید مدافع حرم احمد حاجیوندالیاسی در اندیمشک دیدار شد.

در این دیدار حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی امام جمعه، کریم‌پور جانشین فرمانده سپاه پاسداران، خسروی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان اندیمشک حضور داشتند.

بسیجی شهید احمد حاجیوند الیاسی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اندیمشک و از شهدای مدافع حرم استان خوزستان در بهمن ماه سال 1394 در عملیات آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا سوریه به شهادت رسید.

شهید علی‌محمد قربانی، شهید حبیب رحیمی‌منش، شهید احمد مَجدی‌نسب، شهید احمد الیاسی‌حاجیوَند و شهید مهدی نظری و روحانی شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کیهانی از جمله شهدای مدافع حرم اندیمشک هستند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 609200
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.