به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر محسن زاده در همایش نجابت که در آموزش و پرورش نظرآباد برگزار شد، افزود: حضرت زهرا (س) در عمر بسیار کوتاهی که داشتند به اسلام و مذهب تشییع خدمات ماندگاری انجام دادند که در تاریخ اسلام بی نظیر است.
وی اظهار کرد: این بانوی بزرگ اسلام در مدت کوتاه بعد از رحلت پدر بزرگوارشان موقعیت را به خوبی شناختند و برای دفاع از حق اقدام عملی در بین مردم انجام دادند.
وی بیان کرد: آن حضرت از همه ی فرصت ها استفاده کرده و با بیان 2 خطبه توانستند درس توحید، رسالت، شکرگذاری و سپاس به مردم دهند و مردم را به رخدادهای پس از رحلت پیامبر (ص) آگاه سازند.
محسن زاده تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) در مدت کوتاه بعد از رحلت پیامبر (ص) خود نقاط نفوذ دشمن را به ما هشدار دادند تا گرفتار این فتنه ها و مشکلات و مصائب نشویم و نیاز است نسبت به شناخت عمیق آن حضرت اقدامات خوبی صورت گیرد.
وی با اشاره به ویژگیهای شخصیتی حضرت زهرا (س) گفت: کسی راکه برای جسمش کرامت قایل نیست قطعا برای روح خود نیز کرامت قایل نیست .
محسن زاده اظهار کرد: یکی از کارهایی که باید ما مسئولان انجام دهیم این است که معیارهای انتخاب درست را درجامعه آموزش دهیم تاجوانان آن رافراگیرند .
وی بیان کرد: معیارهای انتخاب حضرت زهرا (س) را وقتی مطالعه می کنیم خیلی ازمسائل زندگی برای ما حل می شود .
وی بیان کرد: امروز متاسفانه معیارهای ما راحتی است ولی خداوند می فرماید دراین جهان دنبال راحتی مطلق نگردید که این معیارغلطی است .
امام جمعه نظرآباد در بخش دیگری ازسخنانش گفت: دشمن به شدت درحال تحرک در زمینه ضعیف کردن حجاب وعفاف درجامعه ی ماست که همه ما وظیفه داریم در برابر این جنگ نرم دشمنان کارهای بیشتری را انجام دهیم .
دراین همایش به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) برنامه های مختلفی ازجمله مداحی ، سوگواری ،قرائت دکلمه و سرود دانش آموزی اجرا شد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.