به گزارش ایرنا مصطفی خزاعی روز چهارشنبه در بازدید از کارخانه های شیر احسان سپیده و نکونام نهاوند بر نظارت جدی این اداره کل و اداره استاندارد و معاون غذا و درمان دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: به منظور نظارت جدی بر سلامت شیر توزیعی، مخزن شیر مدارس از مخزن شیر شهری جدا است و این مخزن توسط ناظران ما پلمپ شده و حتی هنگام باز شدن آن این پلمپ ها نگهداری می شوند.
وی ادامه داد: علاوه بر این شیر مدارس از شیر صنعتی که در کارخانه ها تصفیه می شود تامین می شود و شیرهای جمع آوری شده محلی وارد چرخه تولید شیر مدارس نمی شوند.
خراعی افزود: با تمهیدات اندیشیده شده تمامی بدهی مربوط به شیر مدارس تاکنون پرداخت شده و این اداره کل هیچ بدهی بابت شیر مدارس به کارخانه ها ندارد .
وی اضافه کرد: همدان از معدود استانهای کشور است که توانسته بدهی پول شیر مدارس سال گذشته را پرداخت کرده و علاوه بر آن تا امروز نیز تمامی مطالبات کارخانه های شیر پرداخت شده به گونه ای که آموزش و پرورش حتی یک ریال به این کارخانه ها بدهکار نیست.
وی اظهار کرد: این درحالی است که بسیاری از استانهای همجوار هنوز نیمی از مطالبات خود را پرداخت نکرده و امسال نیز تاکنون با کارخانه های طرف قرار داد تسویه حساب نکرده اند.
خزاعی در رابطه با نحوه توزیع شیر مدارس گفت: توزیع شیر در هشت مسیر توسط چهار کارخانه استان به صورت پاستوریزه و استریل انجام می شود و هفته ای سه روز بین دانش آموزان توزیع می شود.
وی به ظرفیت کارخانه های شیر استان اشاره کرد و گفت: استان همدان در زمینه تولید شیر دارای ظرفیتهای بالایی است به گونه ای که یکی از کارخانه های شیر شهرستان نهاوند علاوه بر تامین شیر تمامی مدارس روستایی استان شیر چهار استان دیگر را تامین و توزیع می کند.
وی گفت: استان همدان در توزیع و خرید شیر در سال گذشته رتبه اول را بدست آورده و با توجه به تجارب موفق خود امسال نیز روند سال گذشته ادامه می یابد.
خزاعی اضافه کرد: در حال حاضر شیر مدارس در سه روز در هفته بین تمامی دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی توزیع می شود که این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
وی گفت: علاوه بر آن با توجه به اینکه در مدارس روستایی شیر استریل توزیع و ذخیره شده لذا درابتدای سال آینده نیز این کار انجام خواهد شد و به شرط تامین اعتبار در سال آینده و تا پایان سال تحصیلی بین مدارس کار توزیع شیر را انجام دهیم.
در حال حاضر در هر هفته طی سه نوبت در روزهای زوج به تمامی دانش آموزان شهری و روستایی استان شیر توزیع می شود.
حدود 285 هزار دانش آموز در 2 هزار و 800 آموزشگاه استان همدان با بیش از 12 هزار کلاس درس تحصیل می کنند.
2087 /7525 خبرنگار: وحید سیفی** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.