به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی نصیری در خطبه‌های نماز جمعه امروز سردشت با اشاره به 20 فروردین سالروز قطع رابطه سیاسی جمهوری اسلامی ایران با آمریکا اظهار داشت: علت اصلی دشمنی آمریکا با ایران به خاطر از بین رفتن منافع نامشروع آمریکا در ایران است و داشتن فناوری هسته‌ای و ساخت موشک بهانه‌ای بیش نیستند.

وی با اشاره به برکات مذاکرات هسته‌ای گفت: روشن شدن دشمنی آمریکا با ما یکی از این آثار و برکات است که برای همگان عیان شد.

امام جمعه سردشت تصریح کرد: دشمنی آمریکا با ملت ایران با مذاکره کم نمی‌شود و باید مقاومت را در پیش بگیریم که این موضوع را مسئولان نیز باید بدانند.

وی در ادامه به مشکلات کشور اشاره کرد و در همین زمینه توضیح داد: تنها راه حل گشایش اقتصادی و بهبود معیشت مردم پیگیری همه جانبه اقتصاد مقاومتی است.

نصیری با یادآوری حمله جنگنده‌های آمریکایی به سوریه خاطرنشان کرد: حربه استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی بیشتر بعد تبلیغاتی و روانی دارد و کشورهای غربی و آمریکا خود بر این مسئله واقفند که دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده نکرد و این کار را در آینده نیز انجام نخواهد داد.

امام جمعه سردشت تاکید کرد: کشورهای غربی و برخی از کشورهای عربی به دنبال تشدید اختلافات بین معارضان و دولت سوریه هستند و حل بحران سوریه اولویت کار آنها نیست.

ترامپ دیوانه ادعای مبارزه با داعش را داشت

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد ساری‌اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته هندیجان اظهار داشت: 18 فروردین سالروز تجاوز هوایی رژیم بعث عراق به یک بازار در هندیجان را محکوم می‌کنیم و یاد و خاطره شهدای این حادثه را گرامی می‌داریم.

وی افزود: در حمله هوایی رژیم منحوس بعثی در 18 فروردین 1367 به بازار و محل‌های سکونتی 23 نفر از زنان و مردان هندیجان به خاک و خون کشیده شدند.

امام جمعه هندیجان با اشاره به تحولات سوریه بیان کرد: در حمله شب گذشته رژیم منحوس و جنایتکار آمریکا به ارتش سوریه و پایگاه هوایی در شهر حمص تعدادی از مردم شهید شدند، ترامپ اعلام کرده این حمله برای امنیت ملی آمریکا بوده اما باید سؤال کرد که حمله به دولت قانونی سوریه چه ارتباطی با امنیت ملی آن‌ها دارد؟

وی گفت: آمریکا چه حقی دارد به کشور مستقل سازمان ملل حمله کند، ترامپ ادعای مبارزه با داعش را داشت پس چرا اکنون از داعش و دیگر تروریست‌ها حمایت می‌کند.

ساری‌اصل عنوان کرد: مردم و ارتش سوریه اکنون 5 سال است در حال مبارزه با موجودات وحشی ساخته‌شده توسط آمریکا، اتحادیه اروپا، ترکیه، عربستان و دیگر رژیم‌های فاسد عربی است و به‌جای حمایت از دولت و ملت سوریه به پایگاه‌های آنان حمله می‌کنند.

وی افزود: داعش وحشی با حمله شیمیایی به مردم سوریه در شیخون، به جای حمله به تروریست‌ها اما متأسفانه آمریکا و اروپا آن را به گردن دولت سوریه انداختند و به همین بهانه‌های خودساخته که توسط رسانه‌ای کذاب و معاند واقعیت‌ها را وارونه جلوه می‌دهند.

امام‌ جمعه هندیجان بیان کرد: وزارت امور خارجه ایران این حملات وحشیانه را محکوم کرد اما انتظار داریم دیگر مسئولان نظام به این موضوع واکنش محکمی داشته باشند.

ضرورت بهره گیری از توان جوانان برای حل مشکلات کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین سید منتصر هاشمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر چمران با اشاره بیستم فروردین سالروز ملی فناوری هسته‌ای اظهار داشت: یاد شهدای هسته‌ای و تمام کسانی که برای پیشرفت این ملت ایثارگری کردند را گرامی می‌دارم.

وی تصریح کرد: ظرفیت داخلی و توان جوانان ما نشان داد ما به آنچه که این کشور می‌خواهد می‌توانیم برسیم فقط باید به آنها اعتماد کنیم.

امام جمعه شهر چمران با تاکید بر این نکته که ظرفیت و توان جوانان ایرانی جهان را متحیر کرد، گفت: توقف پیشرفت هسته‌ای خلاف اراده ملت و رهبر معظم انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران به هیچ‌کس اجازه توقف پیشرفت فناوری هسته‌ای را نمی‌دهد، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی بیش از 200 کلاهک هسته‌ای دارد و این رژیم جعلی نسبت به کنوانسیون عدم اشاعه سلاح هسته‌ای تعهدی ندارد.

هاشمی گفت: کشورهای مختلف در پرونده هسته‌ای ایران خیلی فشار اعمال می‌کنند و تهمت‌های فراوان از ناحیه رژیم صهیونیستی به ما زده شد که این مسئله مضحک است.

وی در ادامه به 15 رجب سالروز وفات حضرت زینب (ع) اشاره کرد و با تسلیت ارتحال این بانوی اسلام بیان کرد: صبر مادران، خواهران و دختران شهدا مرهون و مدیون صبوری عقیله بنی هاشم است.

امام جمعه شهر چمران خاطرنشان کرد: امروز ملت‌های مسلمان با جان، مال و دعای خود مقاومت را در دفاع از حرم حضرت زینب(س) در مقابل کفر یاری می‌رسانند.

وی گفت: امروز کل سوریه حرم حضرت زینب کبری(س) تلقی می‌شود و فرهنگ مقاومت و ایثارگری در این کشور موج می‌زند. در آینده نزدیک مسلمانان و ارادتمندان به آن بانو این کشور را از چنگال اراذل داعشی آزاد می‌کنند و این پیروزی را جشن می‌گیرند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607664
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.