استاندار خوزستان از تصویب پروژه های احداث مرکز جامع درمان سرطان و احداث شرکت کاغذسازی خوزستان در شورای اقتصاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان،غلامرضا شریعتی پس از نشست کارگروه پیگیری اجرای مفاد تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که شامگاه سه شنبه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص جمع بندی و مصوبات این نشست، گفت: این جلسه برای هماهنگی تفاهمنامه ای بود که میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و استانداری خوزستان به امضا رسیده بود و شامل دو قسمت می باشد، یکی قسمت اقتصادی پیرامون سرمایه گذاری هایی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) انجام داده و یا در حال انجام است و همچنین وام هایی که برای طرح های در قالب بنیاد برکت که حاضر بوده پرداخت کند تا واحدهای اقتصادی و کارگاه های کوچک و متوسط فعال شوند یا سرمایه در گردش لازم را پیدا کنند و قسمت دیگر این تفاهم نامه شامل عمران و آبادانی و ساخت مدارس، مراکز درمانی و پل ها و امثال اینها بود که قرار شده به صورت پنجاه پنجاه انجام شود یا سهمی را استانداری، سهمی را دستگاه اجرایی مربوطه و سهمی را ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تقبل نمایند و برخی پروژه ها را به طور کامل ستاد و برخی دیگر را به طور کامل استانداری پرداخت خواهد کرد. 

استاندار خوزستان توضیح داد: پیروی آن تفاهمنامه، کمیته های مختلفی تشکیل شد و این کمیته ها دستگاه های ذیربط را دعوت کرده و ماموریت و تقسیم کار را محول کردند و بنا شد پروژه ها شروع شود و بحمدالله یکسری پروژه ها شروع شده است.  

شریعتی عنوان کرد: بنا شد کمیته ها هر دو هفته یک بار جلسه داشته باشند و هر یک ماه تا یک ماه و نیم یک بار هم جمع مسوولان کمیته ها با بنده و مسوولین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) جلساتی داشته باشند و گزارش کار دهند و آخرین هماهنگی ها را انجام دهند و اگر حین کار مشکلی پیش آمده باشد برای حل آن کمک کنند.

وی افزود: در این جلسه این موارد انجام شد و بعد از اینکه کمیته ها جلساتی را با دستگاه های اجرایی داشتند برای پیشنهادات و توافقاتی که بود این جلسه تشکیل گردید و هماهنگی های لازم شد و  بعضی از مشکلاتی که در کار بود با توافق طرفین حل گردید و مقرر شد برخی موارد  با حضور دکتر مخبر که امیدواریم در نشست بعدی حضور داشته باشند حل و فصل شود. 

مقام عالی دولت در استان، خاطرنشان کرد: در مجموع، این نشست برای پیگیری آن تفاهم نامه بود. چون بعضا تفاهم نامه هایی امضا می شوند اما ابتر می مانند و به نتیجه نمی رسند، لذا همواره مصمم بوده ام مصوبات و تفاهم نامه ها را بویژه مواردی که دارای اهمیت زیادی هستند تا آنجا که امکان دارد شخصا پیگیری نمایم و دنبال کنم و هماهنگی های لازم را انجام دهم و معاونین مربوطه هم هماهنگی ها و پیگیری های لازم را به وقت خود انجام داده و گزارشات مربوطه را به بنده ارائه می دهند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه موضوع دیگر این نشست، مرکز جامع درمان سرطان بود که تفاهم میان استانداری و ستاد اجرایی بعمل آمد ستاد اجرایی آن را انجام دهد، گفت: اما در خصوص این موضوع در یک ماه و نیم اخیر دچار برخی استرس ها بودیم. چون به بنده گزارش شد که وزارت بهداشت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) توافق کردند 10 مرکز جامع سرطان در سطح کشور احداث نمایند و اهواز در زمره شهرهای مشمول طرح نیست و از آن حذف شده است.

وی ادامه داد: گرچه این موضوع جزو تفاهمات میان بنده و دکتر مخبر بود و من تصور می کردم که اولین مورد، برای خوزستان تصویب می شود و لذا پس از دریافت این گزارش که اهواز جزو شهرهای مشمول ساخت مرکز جامع درمان سرطان نیست با آقای مخبر تماس گرفتم و تفاهم احداث مرکز جامع سرطان در اهواز را با وی مطرح کردم و پذیرفت که این تفاهم بوده و تاکید کرد باید انجام شود و قول بررسی و پیگیری داد.

شریعتی افزود: همچنین با وزیر بهداشت تماس گرفتم و خواستم خوزستان را در اولویت قرار دهد و وی تأکید کرد در این زمینه مشکلی نیست و برای خوزستان هر آن چه که از دستمان بر آید انجام میدهیم.  

استاندار خوزستان در ادامه توضیح داد: بالاخره در آخرین ساعات که مقرر بود مصوبه مربوطه در شورای اقتصاد مطرح شود، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) پذیرفت و به شورای اقتصاد و وزارت بهداشت نامه نوشت و تقبل کرد که اهواز هم جزو تعهدات مربوط به احداث مرکز جامع درمان سرطان باشد که به صورت فاینانس انجام شود و در شورای اقتصاد هم بحث مفصل شد و جا دارد بنده به نوبه خود از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی جناب آقای دکتر قاضی زاده هاشمی تشکر ویژه نمایم چرا که در شورای اقتصاد، دفاع جدی از اهواز نمود و لازم دانست و مردم خوزستان را محق دانستند که باید آخرین تکنولوژی های درمان سرطان در استان باشد و خوزستان مرکز جنوب غرب کشور در این عرصه باشد و از 11 مورد پیشنهادی برای احداث مرکز جامع درمان سرطان شورای اقتصاد فقط با 3 مورد آن موافقت کرد که احداث یک مرکز در اهواز یکی از آنها بود و از این بابت خدا را شاکریم که با پیگیری های صورت گرفته از استان و حمایت های دکتر مخبر و دفاع دکتر قاضی زاده هاشمی از خوزستان، این تفاهم هم جنبه عملیاتی پیدا کرد. 

شریعتی عنوان کرد: احداث شرکت کاغذسازی متشکل از شرکت توسعه نیشکر و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هم بحمدالله در شورای اقتصاد که اواخر سال گذشته برگزار شد به تصویب رسید و فاینانس هم معین شد که انشاءالله آن هم اجرا خواهد شد.  

استاندار خوزستان در پایان اظهار داشت: این دو پروژه خوب برای خوزستان در شورای اقتصاد به تصویب رسیده که انشاءالله این پروژه ها اجرا شود تا استان از سطح خدمات و رفاه و زندگی بهتری برخوردار شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.