به گزارش ایرنا آیت ا... سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر به صورت جدی بر بحث اقتصاد مقاومتی و تکیه بر تولیدات داخل تاکید فراوان داشته و بر همین اساس سال جدید را نیز با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کرده است.
وی افزود: ایشان همچنین در سخنرانی مهم خود در مشهد مقدس بر رفع مشکلات بیکاری جوانان در کشور تاکید داشته و شرمندگی خود را درخصوص وضعیت بیکاری جوانان نسبت به شرمندگی آنها نزد خانواده های خود بالاتر دانستند.
خطیب نمازجمعه اهواز ادامه داد: از دیگر مسائلی که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است خرید کالاهای داخلی و جلوگیری از واردات کالاهایی است که در کشور خودمان تولید می شود.
وی بیان کرد: متاسفانه هنوز در گوشه و کنار کشور تابلوهای تبلیغاتی فراوانی برای تبلیغ کالاهای خارجی به چشم می خورد که این اقدامات نادیده گرفتن فرمایشات رهبر معظم انقلاب است.
آیت ا... موسوی جزایری گفت: آنهایی که باوجود تولید کالاهای داخلی برای ورود کالاهای خارجی مشابه تلاش می کنند راه شیطان را در پیش گرفته و به اقتصاد مقاومتی آسیب وارد می کنند.
وی یادآور شد: اکنون با وجود سخت گیری فراوانی که در بنادر کشور وجود دارد باز هم شاهد ورود کالاهای قاچاق هستیم.
خطیب نمازجمعه اهواز گفت: به گفته مسئولان مربوطه از یک هزار محموله ای که وارد کشور می شود دستگاه های متولی تنها قادر به کنترل 100 محموله بوده و سایر بارها به صورت قاچاق وارد کشور می شود.
وی افزود: زمانی که شعار مبارزه با قاچاق سر می دهیم در ابتدای کار باید منافذ ورودی کشور و به ویِژه بنادر را کنترل کنیم.
آیت ا... موسوی جزایری ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که در امسال باید مورد توجه جدی قرار گیرد بحث اشتغال جوانان است که در این خصوص در روستاها می توان با سرعت بیشتری وارد عمل شد و پس از آن به سراغ شهرها برویم.
وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید به تازگی در مصوبه ای اعتبارات خوبی را برای بهبود کیفیت آب شرب خوزستان، ترمیم سیستم فاضلاب استان، مقابله با ریزگردها و حقآبه تالاب ها به خوزستان اختصاص داده که برای این تصمیم بزرگ و با ارزش از آنها قدردانی می کنیم.
خطیب نمازجمعه اهواز همچنین به هم پیمانی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی برای مقابله با ایران اشاره کرد وگفت: اگرچه مسئولان کشور ما در ماه های اخیر سعی داشتند با ایجاد تعامل بیشتر با سران عرب کشورهای منطقه همکاری بیشتری را در زمینه رفع مشکلات برقرار کنند اما این کشورهای عربی به تازگی با رژیم اشغالی جلسه ای را برای متحد شدن برگزار کرده اند که جای تاسف دارد.
امام جمعه اهواز همچنین در ابتدای خطبه نخست خود به فرارسیدن روز 12 فروردین ماه و روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و این روز بزرگ را به همه مردم و مسئولان کشور تبریک گفت.
7152/ 6037
خبرنگار: محمدرضاخبازان ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.