حجت الاسلام و المسلمین سیدجلیل قدمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : باید تمام ظرفیت های داخلی را به کار بست تا اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید در جامعه محقق شود.
وی با بیان این که عملی شدن این شعار یکی از مهم ترین مسوولیت های مردم و مسوولان است، اظهارداشت : مردم و دولت با همدلی و همکاری و با تلاش بیشتر، باید این شعار را محقق کنند.
وی خاطرنشان کرد : مردم باید کارهای تولیدی را شروع کنند و دولت وظیفه دارد بسترهای لازم برای انجام کارهای تولیدی را برای مردم فراهم و این راه را برای آن ها تسهیل کند.
قدمی اضافه کرد : اگر تولید داخلی افزایش پیدا کند، اقتصاد رونق پیدا می کند و در نتیجه دشمنان که همواره به دنبال شکست ایران بودند، مایوس می شوند.
وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب، بارها مبحث اقتصاد مقاومتی را تذکر داده اند، افزود: دشمنان اقتصاد ایران را هدف قرار داده اند و اگر اقتصاد رشد پیدا نکند و زندگی مردم دچار مشکل شود، اعتماد مردم نسبت به مسوولان از بین می رود و در نتیجه مردم از انقلاب فاصله می گیرند.
امام جمعه دیباج با اشاره به مشکلات موجود در شهر دیباج ، گفت: به علت کمبود شغل، بیشتر جمعیت این شهر مهاجرت کرده اند و فقط عده ای از افراد مسن در این شهر باقی مانده اند.
وی تصریح کرد : می توان به جای ساخت نمادهای مختلف در شهرها، این اعتبارات را برای انجام کارهای تولیدی صرف کرد، تولید در شهر را افزایش داد و اشتغال زایی ایجاد کرد تا جمعیت دوباره به شهرهایی مانند دیباج بازگردد.
قدمی ادامه داد : برای افزایش تولید در شهرها باید به فرهنگ گذشته آن منطقه توجه کرد، به طور مثال در این بخش در گذشته دام داری و کشاورزی بسیار رونق داشته است، پس باید دوباره بر روی این فعالیت ها سرمایه گذاری کرد.
دیباج یکی از شهرهای شهرستان دامغان در استان سمنان است، این شهر در 55 کیلومتری شمال شهر دامغان جای دارد.
در سال 95 سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بیش از 5.6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان سمنان منعقد و بیش از 350 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولید نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
7341/6026
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.