به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از نیروی زمینی ارتش، امیر سرلشکر عطا اله صالحی در جمع زائران کاروان های راهیان نور در یادمان دهلاویه در خوزستان افزود:راهیان نور از برنامه های مهم و تاثیر گذار است تا آحاد مختلف جامعه با حضور خود در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بتوانند راه شهدا را پیدا کنند.
وی به نقش راویان راهیان نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: راویان نقش مهمی را در امر تبلیغ فرهنگ شهادت دارند و باید سعی کنند که واقعیات را به مردم منتقل کنند.
فرمانده کل ارتش همچنین در ادامه این حضور در یادمان و شهادتگاه دکتر مصطفی چمران از نمایشگاه عقیدتی و نظامی دهلاویه نیز دیدن کرد.
در تاریخ 26 خرداد 1360 رزمندگان ستاد جنگ های نا منظم به فرماندهی دکترمصطفی چمران درعملیاتی مشترک با ارتش و سپاه، دهلاویه از توابع دشت آزادگان در غرب خوزستان را آزاد کردند؛ هنگامی که دکتر چمران برای معارفه فرمانده جدید خود ایرج رستمی عازم دهلاویه شد، در پشت کانال این منطقه (مکان فعلی یادمان) بر اثر اصابت گلوله خمپاره به شدت مجروح شد و هنگام انتقال به بیمارستان سوسنگرد به شهادت رسید.
یادمان مشهد دکتر چمران در سال 1374 در غرب روستای دهلاویه توسط 'بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس' در مساحتی بالغ بر 440 متر مربع ساخته شد و 10 سال پس از آن نیز شهید گمنامی در محوطه مرکزی این یادمان به خاک سپرده شد.
این یادمان علاوه بر کتابخانه، دارای نمایشگاهی است که تصاویر و اسناد دوران کودکی، نوجوانی و جوانی و مبارزات دکتر چمران در لبنان، همچنین تصاویر وی در جبهه‏های نبرد تا لحظه شهادت در آن به نمایش گذاشته شده است.
6037
انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.