به گزارش ایرنا امیردریادار حبیب الله سیاری پنجشنبه در همایش تجلیل از پیشکسوتان نیروی دریایی و خانواده های شهدای نیروی دریایی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با بیان اینکه در تنگه باب المندب که در فاصله سه هزار کیلومتر ایران قرار دارد، امنیت کامل برقرار است، گفت:اگرچه 30 تا 40 کشور جهان در منطقه خلیج عدن باب المندب حضور داشته و این نقطه مورد تهدید تروریسم دریایی است، نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی در این منطقه حضور فعال دارد.
امیردریادار سیاری اضافه کرد:90 درصد صادرات و واردات از طریق دریا است و امروز خلیج عدن مهم‌ترین مکان برای صادرات و واردات است و اجازه ندادیم که به اقتصاد کشور آسیب وارد شود.
وی در ادامه گفت:سه هزار و 900 فروند نفتکش و شناور تجاری طی سال جار یاسکورت شده است تا اقتصاد کشور سالم بماند و حضور ناوگان ها در آبهای آزاد موجب افتخار ملی است.
دریادار سیاری اضافه کرد:با توانمندی های به دست آمده امروز آمادگی داریم که این مسیر پر افتخار دفاع از مرزهای دریایی در آبهای آزاد را ادامه دهیم و به تعبیر مقام معظم رهبری آبهای آزاد متعلق به همه ملت ها است، لذا می توانیم در آب های آزاد دریانوردی کنیم.
****تعمیر اساسی و نوسازی ناوگان دریایی به دست جوانان ایرانی
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برای تعمیر اساسی و نوسازی ناوگان دریایی نیازی به متخصصان خارجی نداریم، گفت:به برکت خون شهدا تعمیر اساسی و نوسازی زیردریایی ها و ناوگان دریایی به دست توانمند جوانان متخصص ایرانی انجام می شود.
امیر دریادار سیاری افزود:تعمیر اساسی ناو جمهوری اسلامی خارک که بزرگترین ناو منطقه است، به دست توانمند جوانان این مرز و بوم به اتمام رسید و در رژه دریایی 95 شرکت کرد.
به گزارش ایرنا امروز پنجشنبه در آیینی از پیشکسوتان نیروی دریای و خانواده های شهدا ، جانبازان و ایثارگران نیروی دریایی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تجلیل شد.
همچنین در حاشیه افتتاح نهمین نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی خرمشهر کتاب 'شهری که خرم ماند' اثر محبوبه سادات رضوی نیا و سردیس ناخدا هوشنگ صمدی از تکاوران و فرماندهان نیروی دریایی دوران دفاع مقدس رونمایی شد.
نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی خرمشهر از 26 اسفند تا 12 فروردین سال 1396 برای بازدید مهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور دایر است.
از 867 شهید نیروی دریایی کشور 286 شهید را شهدای نیروی دریایی خرمشهر و آبادان تشکیل می دهد.
7100/6125 خبرنگار:کمیله حجازی **انتشاردهنده: سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.