به گزارش ایرنا نشست ستاد مدیریت بحران استان خوزستان امروز پنجشنبه با حضور سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان، فرمانداران شهرستان های بهبهان، هندیجان و امیدیه در فرمانداری امیدیه برگزار شد.
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان در این نشست اظهار کرد:برای حل مشکل تامین آب شرب و مسائل زیست محیط، رها سازی آب از سد کوثر با دبی 30 متر مکعب بر ثانیه و حجم 10 میلیون متر مکعب ظرف 48 ساعت آینده آغاز می شود.
کیامرث حاجی زاده گفت:خوزستان در پیچ و خم بحران ناشی از خشکسالی است و در حال حاضر تامین آب شرب اولویت است.
وی افزود:لازم است، کشت جایگزین در حوضه رودخانه زهره در دستور کار سازامان جهاد کشاورزی قرار گیرد و در این خصوص فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شود.
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد:به حوضه آبریز باید نگاه منطقه ای، استانی و ملی داشته باشیم و باید کمبود در این حوضه و مشکلات آب شرب و محیط زیست برای مردم تشریح شود.
وی گفت: در خصوص رسیدگی به مشکلات خوزستان باید به توصیه های رهبری توجه شود و رئیس جمهوری و دولت تدبیر و امید نیز با قدرت برای حل مشکلات زیست محیطی خوزستان وارد شدند.
حاجی زاده ادامه داد: نگاه ما در بحث آب باید ملی باشد، در غیر این صورت مانند بروز گرد و غبار که اراضی سبز تبدیل به منشا ریزگرد شده اند و محیط زیست تهدید شده است، همه ضرر و آسیب می بینند.
شبکه آبیاری و زهکشی هندیجان با وسعتی حدود 50 هزار هکتار دارای 6 ناحیه عمرانی در ساحل راست به نامهای R1 تا R6 به وسعت 33 هزار هکتار و سه ناحیه در ساحل چپ به نام های L1 تا L3 اجرا شده است.
سد کوثر در فاصله ی 60 کیلومتری شمال غربی شهر دوگنبدان در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و سال 1383 به بهره برداری رسید.
شهرستان هندیجان با 38 هزار نفر جمعیت در جنوب استان خوزستان قرار گرفته و دارای 26 هزار هکتار اراضی زیر کشت است.
7163/6125 خبرنگار:عبدالحسن محسنی نژاد ** انتشار:سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.