حسین محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پایش ها و گشت های نوروزی در مناطق حفاظت شده، شکار ممنوع و اراضی ملی استان به منظور جلوگیری از تخلفات زیست محیطی، تخریب و تصرف، ساخت و ساز غیرمجاز و آلودگی زیست محیطی انجام می شود.
وی اظهار داشت: برای اطلاع رسانی بیشتر در خصوص فعالیت این گشت ها و آگاهی رسانی به مردم، بنرهایی در سطح روستاهای منطقه حفاظت شده البرز جنوبی در زمینه تخلفات، تصرفات، ساخت و ساز و عدم پراکنش زباله نصب می شود.
وی گفت: برای ساماندهی بیشتر به این پایش ها، گشت های مشترک با اداره کل منابع طبیعی و جهاد کشاورزی جهت شناسایی و برخورد با تخلفات انجام می شود.
وی از تمام روستاییان خواست تا در ایام نوروز در صورت مشاهده هرگونه تخلف با کارشناسان و محیط بانان در امر حفاظت مشارکت داشته باشند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت که در این استان 20 محیط بان امر حفاظت از محیط طبیعی استان را برعهده دارند.

** شناسایی و مقابله با 140 مورد ساخت و ساز غیرمجاز
محمدی در ادامه به اقدامات این اداره کل در زمینه شناسایی تخلفات موجود در سال 95 اشاره کرد و افزود: در سال 95 محیط بانان و کارشناسان این اداره موفق به شناسایی و مقابله با 13 مورد تصرف غیرمجاز و 140 مورد شناسایی و مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در مستثنیات شدند.
وی بیان داشت: همچنین در این مدت 200 مورد گشت و پایش زیست محیطی در سطح اراضی ملی و مستثنیات انجام شد که 153 مورد نیز اخطاریه جهت جلوگیری از ادامه تخلفات ساخت و ساز و تصرفات صادر شد.
وی گفت: این پایش ها منجر به رفع تصرف از 3 هزار مترمربع از اراضی ملی شد که تحویل محیط زیست شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز ادامه داد: همچنین 50 فقره پرونده تخلف از طریق امور آب پیگیری شده و 7 فقره پرونده نیز در حال رسیدگی است.
منطقه حفاظت شده البرز حدود 400 هزار هکتار وسعت دارد که 75 هزار هکتار آن در حوزه جغرافیایی استان البرز واقع شده است.
منطقه حفاظت شده البرز جنوبی علاوه بر داشتن گونه های جانوری و گیاهی ارزشمند، حوزه آبریز رودخانه حفاظت شده کرج نیز هست.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**پردازشگر:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.