سرهنگ رضا دولتشاهی سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رفع نقاط حادثه خیز فعلا مطرح نیست چرا که اعتبار زیادی لازم دارد و سعی شده تا جایی که امکان دارد با نصب علایم، چراغ‌های چشمک زن آشکار سازی شوند تا رانندگان از حادثه آگاه شده تا احتیاط لازم را به کار بندند.

***آغاز طرح نوروزی از 25 اسفند 95 در راه‌های استان
وی با اشاره به شروع طرح نوروزی پلیس راه خوزستان همزمان با سراسر کشور از 25 اسفند 95 تا 14 فروردین 96 توضیح داد: براساس این طرح جلساتی با یگان‌های امدادی و خدماتی که در ترافیک جاده‌ای نقش دارند برگزار شد و هماهنگی‌های لازم صورت گرفت تا با تعامل سعی شود در حد امکان تصادفی پیش نیاید.
رییس پلیس راه خوزستان توضیح داد: از 25 اسفند طرح نوروزی پلیس راه خوزستان با اجرای رزمایش و با حضور همه نیروهای خدماتی و امدادی آغاز می‌شود که همه پرسنل به صورت آماده باش درمی‌آیند و تقسیم بندی انجام می‌شود.
وی با تاکید بر این که در نوروز امسال بیش از 200 گشت محسوس، نامحسوس و پیاده در محور‌های استان و محورهای پرحادثه مستقر هستند بیان کرد: از ظرفیت‌های همه دستگاه‌های استان مانند خودروها استفاده شده که در قالب تیم‌های نامحسوس وارد راه‌های استان می‌شوند.
دولتشاهی محورهای پرحادثه خوزستان را 6 محور اعلام کرد و توضیح داد: نقاط پرحادثه و حادثه خیز با یکدیگر متفاوت هستند به طوریکه در نقاط حادثه خیز به شکل بالقوه ممکن است حادثه‌ای پیش بیاید اما نقاط پرحادثه به رغم وجود استانداردها، حوادثی مانند واژگونی در آن‌ها دیده شده است.
وی گفت: به عنوان مثال محور اهواز ـ اندیمشک با وجود این که بزرگراه محسوب می‌شود به خاطر یکنواخت بودن و نبود محرک بصری موجب خستگی و خواب آلودگی راننده و در نتیجه واژگونی خودرو می‌شود.

***استقرار گشت نامحسوس در اتوبوس‌های مسافربری
رییس پلیس راه خوزستان خاطرنشان کرد: تعدای از تیم‌های نامحسوس در اتوبوس‌های مسافربری مستقر می‌شوند و در طول مسیر رفتار رانندگان را کنترل می‌کنند تا اگر تخلف یا نقاط ضعفی وجود داشت در مقصد با آن‌ها برخورد شود.
وی ادامه داد: همچنین گشت‌های مشترکی با راهداری ایجاد شده که به صورت بی خبر از وضعیت پایانه‌ها، مدیران فنی و اتوبوس‌ها بازدید می‌کنند.
دولتشاهی اظهار کرد: تیم‌های تست سلامت نیز امسال در پاسگاه‌ها مستقر هستند و کسانی که مشکوک به مصرف مواد مخدر هستند بلافاصله از آن‌ها تست سلامت گرفته می‌شود و همانجا با آن‌ها برخورد لازم صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی اظهار کرد: راه‌های روستایی نیز جزو پوشش ترافیکی قرار دارند البته شاید در زمان‌های عادی کنترل بر آن‌ها کمتر باشد اما در تعطیلات نوروز به ویژه در روستاهایی که مسافر پذیر هستند تیم‌هایی مستقر شده است.
رییس پلیس راه خوزستان افزود: طی چند روز اخیر نیز جلساتی با دهیاران برگزار شده و نقاطی که نیازمند علایم، روکش آسفالت و خط کشی است قرار شده با هماهنگی‎های لازم در این چند روز مانده به سال جدید و به صورت کوتاه مدت انجام شود.

*** چند نکته کلیدی و توصیه به رانندگان نوروزی
وی با ارایه توصیه‌هایی به رانندگان اظهار کرد: کسانی که قصد مسافرت در تعطیلات نوروزی را دارند سعی کنند قبل از آغاز سفر وضعیت خودرو خود را از لحاظ فنی و ایمنی بررسی کنند و حتما کپسول آتشنشانی همراه داشته باشند و از سالم بودن چراغ‌های خودرو و برف پاک کن اطمینان حاصل نمایند.
دولتشاهی ادامه داد: رانندگان سفرهای طولانی خود را طوری برنامه ریزی کنند که قبل از سفر استراحت کافی داشته باشند.
وی گفت: همچنین سعی کنند زمان مشخصی را برای سفر در نظر بگیرند و زمان آن را مدیریت کنند به طوری که حداقل پس از هر یک ساعت رانندگی 10 دقیقه استراحت داشته باشند و از خودرو پیاده شوند و قدم بزنند سپس به ادامه مسیر بپردازند .
وی یادآور شد: بسیاری از واژگونی‌ها در تعطیلالت نوروزی ناشی از خستگی، خواب آلودگی و توجه نداشتن راننده به جلو است که لازم است این نکات مد نظر قار گیرد.
رییس پلیس راه خوزستان تاکید کرد: از آن جایی که اغلب سفرها در این روزها خانوادگی است خانواده ها سعی کنند تا حد امکان از گفت و گو با راننده خودداری کنند و رانندگان نیز از خوردن ، آشامیدن و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی بپرهیزند چراکه انجام این کارها تمرکز رانندگان را به شدت کاهش می‌دهد.
7164/6064
خبرنگار: عاطفه جوادی** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.