به گزارش ایرنا، آیین افتتاح ۵۲۷ دستگاه دوربین ثبت تخلفات جاده ای در کشور روز سه شنبه به صورت ویدئو کنفرانس با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی همزمان در سراسر کشور برگزار شد.
محمدرضا مروارید در مراسمی که به همین مناسبت در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام برگزار شد، اظهار کرد: تصادف های دلخراش جاده ای افکارعمومی جامعه و ذهن و فکر هر انسان نوعدوست را جریحه دار می کند لذا با آموزش و فرهنگ سازی قوانین و همکاری مردم می توان حوادث جاده ای را تا حد مطلوب کاهش داد.
وی افزود: تلفات جاده ای از حوادث تلخ و ناگوار و دارای اثرات مخربی است چرا که در این تصادفات، افراد سرپرست خانواده ها یا جوانان جان خود را از دست می دهند که این عامل علاوه بر پیامدهایی که برای خانواده ها دارد بر سیستم اقتصادی کشور نیز تاثیر گذار است.
استاندار ایلام تاکید کرد: نصب دوربین های ثبت تخلف در کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی نقش مهمی دارد به طوری که آمار تلفات این حوادث در دهه گذشته نزدیک به 26 تا 28 هزار نفر در سال بود که اکنون بطورقابل ملاحظه ای کاهش یافته است.
مراورید یادآور شد: ثبت تخلف هیچ گاه به منظور درآمد زایی برای دولت و پلیس نیست بلکه برای اصلاح فرهنگ، سفر ایمن و صرفه جویی در وقت و هزینه است.
وی گفت: کاهش حوادث و سوانح ترافیکی نیازمند توجه به عامل مهم فرهنگی است و مبنای برنامه ریزی ها باید در این حوزه متمرکز شود.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام نیز در این آیین گفت: 15 دستگاه تردد شمار، 16 دستگاه دوربین تصویر نظارتی و چهار دستگاه دوربین ثبت تخلف در سطح جاده ای این استان فعال است.
نورالله دلخواه از نصب 14 دستگاه دوربین ثبت تخلف دیگر در سطح جاده ای استان خبر داد و افزود: فرهنگ سازی و ایمن سازی راه‌ها در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل استان ایلام قرار دارد.
به گزارش ایرنا، در مراسم امروز بطور همزمان از 527 سامانه هوشمند ثبت تخلفات در جاده های کشور بهره برداری شد و عملیات اجرایی 600 سامانه نیز آغاز شد.
هم اینک بیش از 120 کیلومتر بزرگراه، 630 کیلومتر راه اصلی، 891 کیلومتر راه فرعی و یک هزار و 770 کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک قرار دارد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.