به گزارش ایرنا در نخستین گام از این اقدام خیرخواهانه نمازگزاران یکی از مساجد دزفول با اهدای کمک های مالی به 20 فرد معتاد برای ترک اعتیاد به مواد مخدر کمک کردند.
یکی از نمازگزاران مسجد امام حسن عسگری (ع) دزفول روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:نمازگزاران و افراد خیر با اطلاع از اینکه تعدادی از افراد گرفتار در دام مواد مخدر قصد ترک اعتیاد داشته اما توان تامین هزینه مالی آنرا ندارند به یاری آنها شتافتند.
حسین نصیری پور افزود:با همکاری مرکز درمان اقامتی میان مدت اعتیاد روز نو و با کمک خیرین این مسجد هزینه درمان این افراد تامین شده ضمن اینکه این افراد بعلت نداشتن بضاعت مالی از سوء تغذیه نیز رنج می بردند که توانستیم با کمک های دریافتی خیرین مقادیری مواد غذایی و پوشاک نیز برای آنها تهیه کنیم.
مسئول مرکز درمان اقامتی میان مدت اعتیاد روز نو نیز به خبرنگار ایرنا گفت:با هماهنگی که بین خیرین مسجد امام حسن عسگری (ع) و انجمن امیدسازان پویا دزفول و مرکز درمان اقامتی میان مدت اعتیاد روز نو صورت گرفت کمک هزینه درمان 20 فرد بیمار وابسته به مواد مخدر و روان گردان علاقه مند به درمان که از نظر مالی توانایی پرداخت هزینه درمان را نداشتند تامین شده و این امر موجب بهبودی این افراد شد.
آرمین جولایی منش کمک مالی اهدایی از سوی افراد خیر را 140 میلیون ریال عنوان کرد و گفت:مقدار قابل توجهی پوشاک و مواد غذایی و بهداشتی نیز برای کمک به این افراد در اختیار آنها قرار گرفت.
وی گفت:باتوجه به کمبود اعتبار از خیرین درخواست برای کمک به درمان افراد کم بضاعت پیش قدم شده تا با همکاری آنها طرح خداپسندانه کمک به افراد معتاد برای ترک اعتیاد تداوم یابد.
انجمن امیدسازان پویا در سال 94 با همت جمعی از جوانان و جوز فرمانداری دزفول فعالیت خود را آغاز کرده است.
مرکز درمان اقامتی اعتیاد روز نو در سال 95 با مجوز رسمی سازمان بهزیستی استان خوزستان فعالیت خود را آغاز کرده است.
تعداد 17 مرکز ترک اعتیاد در دزفول وجود دارد که از این تعداد تاکنون هفت مرکز مجوز رسمی از بهزیستی دریافت کرده اند .
مردم دزفول علاوه بر ساخت مسجد ، مدرسه ، بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی با ساخت پاسگاه انتظامی در زمینه تامین امنیت نیز ورود کرده و اینک نیز در راستای کمک به درمان افراد معتاد وارد عمل شده اند.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.