به گزارش ایرنا دانشکده پیراپزشکی و بخش NICU بیمارستان الهادی(ع) و بخش های داخلی و سی تی اسکن بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) و پایگاه اورژانس شهری شوشتر جمعه با حضور سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این شهر افتتاح شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه آیین افتتاح این طرح ها در شوشتر خواستار مشارکت بیشتر وزارت نفت در طرح های بهداشت و درمان خوزستان شد و گفت: بخشی از بیماری های این استان ناشی از اقدامات بشری و آلودگی های محیط زیست است که هم برای پیشگیری و هم درمان باید مشارکت بیشتری صورت گیرد.
سید حسن هاشمی تصریح کرد: بخش آب و فاضلاب در خوزستان مشکل اساسی دارند که این مساله به بخش درمان تحمیل می شود.
هاشمی افزود: ریزگردها نیز برای زندگی روزمره مردم به مصیبت تبدیل شده و بار بیماری آن به بخش درمان بازمی گردد.
وی با بیان اینکه در بخش بهداشت و درمان بودجه ای ویژه ریزگردها به خوزستان اختصاص داده نشده، گفت: بیمارستان تنفسی در اهواز قرار است راه اندازی شود که بیمارستان فولاد در حال خریداری است اما آماده سازی آن یک سال طول می کشد.
وی مشکلات تنفسی پائیزه در خوزستان را نیز یادآور شد و اظهار کرد: با کمک علم و تجربه بین المللی و هرس کردن درختان، شیوع 100 هزار نفر این عارضه امسال به چند هزار نفر کاهش یافت که امیدواریم در سال آینده کمتر شود.
هاشمی همچنین درباره طرح تحول نظام سلامت در خوزستان اظهار کرد: اگر چه در خوزستان اقدامات زیادی شده اما این استان با تمام نقاط کشو متفاوت است و نیاز به توجه ویژه دارد که این مساله شامل بخش بهداشت و درمان هم می شود.
وی با تقدیر از بنیاد مستظعفان و ستاد اجرایی فرمان امام برای مشارکت در طرح های وزارت بهداشت افزود: اگر چه در بخش بهداشت و درمان خوزستان اقدامات خوبی شده اما هنوز تا استانداردها فاصله زیادی داریم.
هاشمی با اشاره به محدودیت اعتباری، نیروی انسانی و سرمایه گذاری در بخش بهداشت و درمان گفت: تلاش داریم از اعتبارات سالانه و نیروی انسانی سهم بیشتری به خوزستان، سیستان و بلوچستان و استان های مرزی همچون ایلام و خراسان جنوبی اختصاص دهیم.
وی اضافه کرد: 30 درصد ظرفیت دانشگاه را به نیروهای بومی این مناطق اختصاص داده ایم و در خوزستان نیز سالانه 100 نفر نیروی بومی در رشته های پزشکی پذیرش می شوند.
وی با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی اهواز، آبادان، دزفول و بهبهان نیاز به توجه دارند گفت: رفع مشکلات این دانشگاه ها نیاز به تخصیص اعتبار دارد و با شعار دادن نمی توان نمی شود مشکلی را حل کرد.
به گفته وی 250 طرح بهداشتی با همکاری استانداری خوزستان در حال اجراست.
وزیربهداشت همچنین با اشاره به افتتاح سه بخش در بیمارستان شوشتر گفت: بخش MRI این بیمارستان اوایل سال آینده آماده بهره برداری می شود و راه اندازی بخش نورولوژی نیز در برنامه است.
وی افزود: جلسه ای برای بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گتوند و ارتقای دانشکده پزشکی شوشتر برگزار می شود.
بر اساس این گزارش، سی تی اسکن بیمارستان خاتم الانبیا شوشتر با مساحت ٢٧٥ متر مربع و با هزینه ٥٥٠ میلیون تومان به همت خیران ساخته شده است و تهیه دستگاه آن به مبلغ یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان نیز از طریق هیئت امنای ارزی صورت گرفته است.
دانشکده پیراپزشکی شوشتر با مساحت ٥٥٠ متر مربع در دو طبقه و با هزینه ای بالغ بر ٧٠٠ میلیون تومان ( ساختمان و تجهیزات) از محل اعتبارات اختصاصی دانشکده احداث شده است.
همچنین بخش مراقبت های ویژه نوزادان بیمارستان الهادی شوشتر(N. i. c. u) با مساحت١٥٢ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان (ساختمان و تجهیزات) از محل هتلینگ طرح تحول سلامت راه اندازی شده است.
بخش داخلی ٢ ( نورولوژی- قلب) با زیر بنای ٥٥٠ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر یک میلیاردو 450 میلیون تومان ( ساختمان و تجهیزات) از محل هتلینگ طرح تحول سلامت اجرا شده است.
وزیر بهداشت در یازدهمین سفر خود به خوزستان، ظهر جمعه از راه زمینی از استان ایلام وارد سوسنگرد شد. وی در این شهرستان علاوه بر دیدار با همرزمان خود در دوران جنگ از بیمارستان در حال ساخت شهدای صنعت نفت دشت آزادگان بازدید کرد.
هاشمی در روز دوم سفر خود قرار است در اهواز بیمارستان تازه تاسیس شهید دکتر بقایی 2 و نیز بخش براکی تراپی مرکز آموزشی-درمانی گلستان اهواز را افتتاح کند.
7151/7159
خبرنگار: نادره وائلی زاده- ایمان صادقی** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.