به گزارش ایرنا، حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در یکی از کلاس های درس دانشگاه علوم پزشکی نقطه عطفی برای دانشجویان و استاد این کلاس شد و برخی از دانشجویان کلاس با وزیر عکس یادگاری گرفتند.
عیادت از بیماران و گرفتن شرح حال از آنها، گفت و گو با پرستاران و بررسی تجهیزات تخصصی پزشکی بخشی از بازدیدهای امروز وزیر در بیمارستان تازه تاسیس کوثر سنندج بود.
برخی از شهروندان کردستان با در دست داشتن نامه هایی برای وزیر بهداشت از ساعاتی قبل از شروع برنامه افتتاح بیمارستان کوثر سنندج تجمع کرده بودند.
هر کدام از انها با خود درخواست هایی داشتند و می خواستند نامه خود را به وزیر بهداشت بدهند، تعدادی از بهیاران و نیروهای شرکتی نیز مطالبات خود را روی کاغذ دیواری بزرگی نوشته بودند.
حاشیه زیبا و اما دردناکی که سفر امروز وزیر بهداشت در کردستان داشت، حضور پدر و مادر 'پرسام' کودکی که مرداد ماه امسال به دلیل خطای پزشکی در بیمارستان سنندج جان خود را از دست داده بود.
پدر و مادر این کودک متوفی در حالی که عکس و نوشته ای از پرسام در دست داشتند خواستار ملاقات با وزیر بهداشت شدند و وزیر با وجود فشرده بودن برنامه های سفر، دقایقی را به درد دلهای این پدر و مادر اختصاص داد.
هر چند این درد دل از نگاه رسانه ها محرمانه ماند اما بار دیگر مردمی بودن وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در این دیار اثبات کرد.
مردم استان کردستان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرات خوبی دارند و همه از وی به پزشک معالج چشمان 'شوخان' دختربچه ای که در کودکی به دلیل تزریق آمپول پنی سیلین بینایی خود را از دست داده بود، یاد می کنند.
این محبوبیت و علاقمندی بین کردستانی ها و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دو طرفه است و وی نیز در آیین افتتاح طرح های درمانی در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی از کردستان به نام عروس ایران که در هر فصل زیبایی های خاص خود را دارد، یاد کرد.
حلاوت و شیرینی طرح تحول نظام سلامت که به عقیده مردم کردستان بانی اصلی تحقق آن دولت تدبیر و امید و وزیر بهداشت است، در کردستان که به نسبت سایر مناطق دیگر کشور کمتر توسعه یافته است، به روشنی مشخص است.
پزشک معالج شوخان امروز برای افتتاح 10 طرح درمانی به استان کردستان آمده بود و طرح هایی که هر کدام از آنها می توانند دردهای زیادی از دوش مردم این دیار بردارند.
نخستین طرحی که امروز افتتاح شد، بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج در 10 طبقه و با زیربنای 54 هزار مترمربع و از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان بود.
امروز همچنین علاوه بر افتتاح فاز نخست بیمارستان کوثر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کلینیک تخصصی ویژه دانشگاه علوم پزشکی با اعتبار 40 میلیارد ریال و بخش اورژانس بیمارستان توحید سنندج نیز به بهره برداری رسید.
امروز مرکز ام آر آی مریوان و سقز، کلینیک تخصصی ویژه بیمارستان شهید بهشتی و مرکز فوریت های پزشکی قروه، بیمارستان 32 تختخوابی جدید الاحداث شهدا دهگلان، سی تی اسکن بیمارستان های امام خمینی ( ره) دیواندره و سینای کامیاران به صورت همزمان توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.
برنامه سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کردستان به صورت مستقیم از شبکه های سوم سیما، سلامت و کردستان به صورت زنده پخش می شد و رسانه های مختلف خبری با دهها خبرنگار و عکاس برنامه های امروز را پوشش دادند.
سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری یک روزه روز دوشنبه مهمان مردم کردستان بود.
3020/1904
**گزارش از: عبدالله رحمانی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.