به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از بیمارستان کوثر و پروژه های درمانی کردستان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع به خدمت دولت یازدهم، 121 طرح در حوزه سلامت کردستان اجرا شده است افزود: طرح بیمارستان کوثر از نتایج سفر مقام معظم رهبری به کردستان است.
وی گفت: سال 94 سال سختی برای دولت از لحاظ مالی بود اما تلاش های گسترده ای در حوزه تحول سلامت صورت گرفته است که از جمله آنها، به بهره برداری رسیدن کلینیک ویژه سنندج، قروه و دیواندره، بخش MRI سقز و مریوان، بخش سی تی اسکن دیواندره و کامیاران و احداث اورژانس بیمارستان توحید سنندج است.
زاهدی ادامه داد: از ابتدای طرح تحول نظام سلامت با اجرای 121 طرح برای بیش از هزار و 500 نفر در رشته های مختلف پزشکی و پیراپزشکی در استان اشتغال مستقیم ایجاد شده است.
وی افزود: همچنین 250 پزشک متخصص در استان جذب شده که این کار، بخش عمده ای از مشکلات حوزه درمان استان را رفع می کند.
استاندار کردستان اضافه کرد: تجهیز بیمارستان شهید چمران سروآباد، تجهیز ،تکمیل و بهره برداری از بیمارستان شهدا دهگلان، احداث 10 مرکز بهداشتی و درمانی در شهرهای استان، احداث 35 خانه بهداشت و تهیه 130 دستگاه یونیت دندانپزشکی از دیگر اقدامات دولت در حوزه تحول سلامت در کردستان است.
زاهدی اظهار کرد: بهره برداری از ساختمان معاونت دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان، احداث هفت پایگاه اورژانس شهری و جاده ای، تامین 32 دستگاه آمبولانس و بازسازی هتلینگ بیمارستان ها در شهرهای مختلف از جمله دیگر اقدامات دولت در حوزه درمان است.
وی احداث اتاق عمل بیمارستان بوعلی مریوان، تجهیز و راه اندازی 18 آزمایشگاه در مناطق روستایی، راه اندازی 38 پایگاه سلامت در حاشیه شهرها و احداث ساختمان مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، از دیگر عملکردهای دولت در حوزه درمان استان است.
استاندار کردستان از برنامه ریزی دولت برای بهره برداری از بیمارستان های سقز و بانه در سال آینده خبر داد و گفت: بیمارستان توحید با توجه به فرسوده بودن ساختمان آن، نیازمند نوسازی است.
زاهدی گفت: با توجه به ظرفیت کردستان در تولید گیاهان دارویی، خواستار تاسیس دانشکده طب سنتی و دانشکده داروسازی در استان کردستان شد.
بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج در 10 طبقه و با زیربنای 54 هزار مترمربع احداث شده و شامل بخش های مختلف درمانی و تشخیصی است.
عملیات احداث بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان است در سال 1388 شروع شد.
این بیمارستان دارای بخش های اتاق عمل، بخش دیالیز، اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه، بستری، رادیولوژی، کلینیک های تخصصی، CSR آمفی تئاتر و بخش های دیالیز، ICU رادیولوژی، پزشکی هسته ای، داروخانه و سایر بخش های اداری و پشتیبانی است.
امروز همچنین علاوه بر افتتاح فاز نخست بیمارستان کوثر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کلینیک تخصصی ویژه دانشگاه علوم پزشکی با اعتبار 40 میلیارد ریال و بخش اورژانس بیمارستان توحید سنندج نیز به بهره برداری می رسد.
امروز مرکز ام آر آی مریوان و سقز، کلینیک تخصصی ویژه بیمارستان شهید بهشتی و مرکز فوریت های پزشکی قروه، بیمارستان 32 تختخوابی جدید الاحداث شهدا دهگلان، سی تی اسکن بیمارستان های امام خمینی (ره) دیواندره و سینای کامیاران به صورت همزمان توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می رسد.
سید 'حسن قاضی زاده هاشمی' وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه جمعی از معاونیش در سفری یک روزه مهمان مردم کردستان است.
سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.
7355/3034
**خبرنگاران: حسن حسین زاده/ وریا کرمی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.