به گزارش خبرنگار ایرنا، سیامک واحدی روز دوشنبه در ایین بهره برداری از بیمارستان کوثر سنندج افزود: حوزه سلامت یکی از حوزه های مهم برای ارائه خدمت به مردم بوده و ارتقای سطح سلامت از دستاوردهای دولت یازدهم است.
وی با اشاره به اینکه بیمارستان کوثر یکی از طرح های مصوب سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان است اظهار کرد: مرحله اول این طرح با هزینه یک هزار و 315 میلیارد ریالی به بهره برداری رسیده است.
به گفته وی این بیمارستان دارای 60 هزار و 900 مترمربع مساحت است و در مرحله اول این مرکز آموزشی، پزشکی در 10طبقه با 58 هزار مترمربع زیربنا احداث شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: بیمارستان کوثر یکی از دستاوردهای مهم دولت برای ارتقای شاخص های سلامت در این استان است و با بهره برداری از ان، سنندج به قطب درمانی غرب کشور تبدیل می شود.
وی افزود: این بیمارستان با ظرفیت اسمی 540 تختخواب است اما با توجه به تجهیزات مستقر در ان تعداد تختخواب های این بیمارستان به 640 مورد افزایش یافته است.
واحدی با اشاره به اینکه در صورت نیاز تعداد تخت های این بیمارستان تا 800 تخت قابل افزایش است اضافه کرد: زیربنای این بیمارستان به گونه ای طراحی شده که می توان از تمامی امکانات آن در بخش درمانی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه، این بیمارستان دارای تمامی بخش های پزشکی، 10 اتاق عمل و بخش های مختلف پیراپزشکی و دندانپزشکی است گفت: در بخش اموزش نیز هر طبقه دارای امکانات کامل اموزشی برای دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی است.
بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج در 10 طبقه و با زیربنای 54 هزار مترمربع احداث شده و شامل بخش های مختلف درمانی و تشخیصی است.
عملیات احداث بیمارستان 540 تختخوابی کوثر سنندج که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان است در سال 1388 شروع شد.
این بیمارستان دارای بخش های اتاق عمل، بخش دیالیز، اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه، بستری، رادیولوژی، کلینیک های تخصصی، CSR آمفی تئاتر و بخش های دیالیز، ICU رادیولوژی، پزشکی هسته ای، داروخانه و سایر بخش های اداری و پشتیبانی است.
امروز همچنین علاوه بر افتتاح فاز نخست بیمارستان کوثر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ، کلینیک تخصصی ویژه دانشگاه علوم پزشکی با اعتبار 40 میلیارد ریال و بخش اورژانس بیمارستان توحید سنندج نیز به بهره برداری می رسد.
امروز مرکز ام آر آی مریوان و سقز، کلینیک تخصصی ویژه بیمارستان شهید بهشتی و مرکز فوریت های پزشکی قروه، بیمارستان 32 تختخوابی جدید الاحداث شهدا دهگلان، سی تی اسکن بیمارستان های امام خمینی ( ره) دیواندره و سینای کامیاران به صورت همزمان توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری می رسد.
سیدحسن قاضی زاده هاشمی' وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه جمعی از معاونیش در سفری یک روزه مهمان مردم کردستان است.
سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.
7348/3034
خبرنگاران: حسن حسین زاده/ افسانه گلباغی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.