عملیات تعریض پل شهید ناجیان بر روی رودخانه کرخه در شوش آغاز شد از اواخر پارسال آغاز شد اما به دلیل تامین نشدن اعتبار لازم متوقف گردید.
با توجه به سفر حدود 2میلیون نفر کاروان راهیان نور به غرب کرخه و منطقه عملیاتی فتح المبین در شوش تعریض این پل نقش مهمی در سهولت تردد ساکنان بخش فتح المبین شوش و کاروان های راهیان نور دارد.
پل شهید ناجیان احداثی بر روی رودخانه کرخه تنها مسیر دسترسی شوش به منطقه غرب کرخه و منطقه عملیاتی فتح المبین است که ارتباط زمینی شهرستان شوش با استان ایلام و نیز دسترسی به مرز مشترک با عراق را برقرار می کند.
سیدراضی نوری پنجشنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات شهرستان شوش با حضور تعدادی از مدیران کل استان خوزستان در فرمانداری شوش افزود:پل فلزی شهید ناجیان با عرض پنج متر در زمان جنگ بر روی رودخانه کرخه ساخته شد که تردد از این پل به دلیل عرض کم به سختی و در بسیاری از روزها با ترافیک سنگین همراه است.
وی با بیان اینکه پل ناجیان بر روی رودخانه کرخه به عنوان یک طرح ملی دیده شده است افزود: از آنجا که حدود 2 میلیون کاروان راهیان نور از سراسر کشور در سفر به استان خوزستان و دیدار از یادمان شهدای فتح المبین و یادمان شهید آوینی در فکه از این پل تردد می کنند لذا تامین اعتبار این پل از محل منابع ملی یکی از مطالبات مردم شهرستان شوش می باشد.
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که بخش زیادی از محصولات کشاورزی و فرآورده های دامی کشاورزان بخش فتح المبین و روستاهای منطقه از طریق این پل به بازار منتقل می شوند این پل در بسیاری از ایام شاهد ترافیک سنگین خودروهاست.
وی با بیان اینکه در مواردی انتقال بیمار اورژانسی به مرکز درمانی از طریق پل ناجیان به دلیل ترافیک سنگین امکانپذیر نبوده اظهار کرد:سازه فلزی این پل شامل 54 قطعه فلزی در شهرک صنعتی اهواز ساخته شده اما انتقال آن به محل پل نیازمند پرداخت طلب 15 میلیارد ریالی شرکت سازنده است.
نماینده مردم شوش با بیان اینکه اهالی منطقه از تعلل صورت گرفته در تکمیل پل شهید ناجیان گله مند می باشند افزود: تکمیل طرح توسعه حرم دنیال (ع) ، پل عابر پیاده نظام مافی و پل شهید ناجیان سه مطالبه اساسی مردم شهرستان شوش می باشند که سالهاست معطل مانده اند.
رضا نجاتی فرماندار شوش نیز گفت:به دلیل عرض کم پل شهید ناجیان تردد کاروان های راهیان نور از روی این پل در ایام نوروز با مشکل مواجه می شود.
وی افزود:بخش فتح المبین با تعداد زیادی روستا و 30 هزار نفر جمعیت یکی از قطب های کشاورزی شهرستان شوش می باشد که بخشی از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری نیز در این منطقه واقع شده است.
وی گفت: این پل یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی شهرستان شوش است که روزانه وسایل نقلیه زیادی از روی آن عبور می کنند ضمن اینکه این پل شهرستان شوش را به استان ایلام متصل می کند.
طرح تعریض پل شهید ناجیان شوش با 75 میلیارد ریال اعتبار اواخر پارسال آغاز شد.
با اجرای این طرح عرض این پل به 5/12 متر افزایش می یابد.
عبور خودروها به ویژه کامیون های حامل محصولات کشاورزی از روی پل شهید ناجیان با عرض پنج متر و طول 490 متر شامل 284 متر عرشه پل به سختی انجام می شود.
دسترسی به بخشی از طرح احیای اراضی کشاورزی استان خوزستان در قالب طرح مقام معظم رهبری ، یادمان های دفاع مقدس در غرب کرخه ،تاسیسات آبی حوزه پایین دست سد کرخه ، تاسیسات نفتی و تردد ساکنان بیش از 40 روستای محروم بخش فتح المبین از طریق پل شهید ناجیان امکانپذیر می باشد.
6068
خبرنگار و انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.