به گزارش ایرنا، داود محمدی بعدازظهر پنجشنبه در آئین معرفی و تجلیل از کشاورزان برتر استان قزوین افزود: این صندوق می تواند علاوه بر تامین نیازهای بخش کشاورزی در حوزه سرمایه گذاری، به تقویت این بخش نیز منجر شود.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که دشمنان نظام ما همواره به دنبال آسیب رساندن به کشور هستند بنابراین باید دوراندیش بوده و با تقویت تولیدات داخلی از جمله کشاورزی در محصولات مهم و استراتژیک همواره خودکفا باشیم.
وی با بیان اینکه اگر خواهان تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم باید به تقویت بخش کشاورزی بپردازیم، یادآور شد: دشت قزوین به عنوان دشتی حاصلخیز از توانمندی بالایی برای کشاورزی برخوردار بوده که نباید نسبت به حفظ و حراست از این مکان و بهره برداری مناسب از آن غفلت کرد.
محمدی بر استفاده بهینه از منابع آبی در بخش کشاورزی تاکید و اضافه کرد: برای حل مشکل آب در این حوزه باید شاهد تحقق کامل وعده های دولت در زمینه حمایت از کشاورزان باشیم.
وی با تاکید بر اینکه باید کشاورزی خود را علمی کنیم تا کشاورزان از انگیزه کافی برای تداوم فعالیت در این بخش برخوردار باشند، افزود: با انجام روش های علمی باید میزان بهره وری در این حوزه را افزایش و از میزان مصرف آب نیز کم کرد.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه مطالبات کشاورزان از سوی دولت باید به موقع پرداخت شود، گفت: نمی توان انتظار داشت که کشاورزان در صورت دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات خود با جریمه روبرو شوند اما هزینه فروش محصول خود را با ماه ها تاخیر دریافت کنند.
وی در پایان یادآور شد: مجلس شورای اسلامی پیش بینی کرده در صورت تاخیر در پرداخت مطالبات کشاورزان بابت خرید محصولات تضمینی، جریمه دیرکرد پرداخت شود.
در پایان این مراسم، ضمن معرفی 64 کشاورز برتر استان قزوین در سال 94 از آنان تجلیل به عمل آمد.
استان قزوین در بخش کشاورزی دارای 82 هزار بهره بردار است.
3013/8054*خبرنگار: رضا اولادی** انتشار دهنده: رضا اسدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.