معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: کرونای دلتا دامن گیر کودکان و مادران باردار در دزفول شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: کرونای دلتا دامن گیر کودکان و مادران باردار در دزفول شده و بخش‌های ویژه برای این گروه‌ها در بیمارستان در نظر گرفته شده است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، عبدالکریم فیروز زاده روز شنبه به رسانه های دزفول اعلام کرد: متأسفانه باوجود به صدا درآمدن آژیر قرمز کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول، وضعیت در سطح شهرستان کاملا عادی است که این بی‌تفاوتی مردم، زنگ خطری در آینده نزدیک خواهد بود.

وی  افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر هر روز کمتر و آمار بیماران بیشتر می‌شود به طوریکه طی هفته گذشته آمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان حدود ۲ برابر افزایش یافته و این آمار به بیش از ۲۰۰ نفر رسیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه کرونای دلتا بیش از سایر سویه ها، کودکان و مادران باردار را درگیر می کند، گفت: در حال حاضر تعداد مادران باردار مبتلا به کرونا در دزفول به حد بی‌سابقه ای افزایش یافته که این موضوع با توجه به اینکه مادران باردار جزو گروه‌های پرخطر و آسیب پذیر هستند، برای مسوولان سلامت نگران کننده است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد مادران باردار مبتلا به کرونا که نیاز به بستری در بیمارستان دارند به حدی افزایش یافته که در تدارک اختصاص و افتتاح یک بخش ویژه این گروه از بیماران در بیمارستان هستیم.

فیروز زاده رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای عموم مردم به ویژه افراد با بیماری های خاص و زمینه ای و همچنین کودکان و مادران باردار را مهم دانست و گفت: رعایت این شیوه نامه های بهداشتی امکان مرگ افراد را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.