مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از غربالگری 43 هزار و 210 نفر در قالب طرح ناظران سلامت خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: ۴۳ هزار و ۲۱۰ نفر در استان در قالب طرح ناظران سلامت که از پنجم آذر ماه پارسال تاکنون با شروع ایام نوروز آغاز شده است، غربالگری شدند.

به گزارش جماران، علی خدادادی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در قالب در این طرح ۱۱هزار و ۴۹۱ مکان توسط تیم های جمعیت هلال احمر استان درخصوص نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی بررسی شدند.

وی افزود: همچنین از ۲۵ اسفند ماه پارسال تاکنون بیش از ۵۱۳ تست رپید و۲۰۳ تست تشخیصی PCR در ایستگاه‌های مستقر در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه نمونه گیری شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان بیان کرد: عملیات تب سنجی نیز به همت نجاتگران این جمعیت در این پایانه های مرزی صورت می گیرد و ۲ مرکز نقاهتگاهی به منظور کاهش فشار کاری مراکز درمانی و نگهداری از بیماران ارجاع شده از سوی بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی در شهرستان های اهواز و آبادان تجهیز شده اند.

وی با اشاره به فعالیت گسترده اعضای جوان جمعیت هلال احمر خوزستان در طرح شهید سلیمانی افزود: این فعالیت ها در ۲ محور ناظران سلامت و رهگیری افراد بدون علامت از طریق انجام تست تشخیصی رپید ابتلا به ویروس کرونا در سراسر استان خوزستان ادامه دارد و میانگین روزانه بیش از ۲هزار و ۲۰۰ مورد نمونه گیری در ایستگاه های مستقر در پایانه های مسافربری برون شهری، ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها و برخی از مراکزبهداشتی درمانی با همکاری و مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی انجام می شود.

خدادادی اظهارداشت: توجه بیش از پیش و رعایت شیوه نامه های بهداشتی  تنها راه حال حاضر برای مهار بحران شیوع کرونا در خوزستان است و حفظ فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در امکان پر تردد ضروری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.