رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان روند بستری بیماران کووید ۱۹ در آبادان، خرمشهر و شادگان را بیشتر از بهبود یافتگان این بیماری اعلام کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان روند بستری بیماران کووید ۱۹ در آبادان، خرمشهر و شادگان را بیشتر از بهبود یافتگان این بیماری اعلام کرد و گفت: نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی علت اصلی گسترش کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، دکتر شکراله سلمان‌زاده روز سه‌شنبه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان بستری شدند و تنها ۲۴ بیمار پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند افزود:این روند بیانگر افزایش پذیرش و بستری بیماران کووید ۱۹ در منطقه جنوب غرب خوزستان است.

وی شلوغی بازارها، مراکز خرید و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و خودمراقبتی را دلایل افزایش تعداد بستری و بیماران کرونایی در جنوب غرب خوزستان دانست و افزود: از تعداد ۳۴۶ نمونه گرفته شده در شبانه روز گذشته ۲۲۰ مورد جدید مثبت کووید ۱۹ تایید شد که ۹۳ بیمار مربوط به آبادان، ۱۰۳ بیمار خرمشهر و ۲۴ بیمار مربوط به  شادگان می باشند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان به ثبت یک فوتی بر اثر کرونا در آبادان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت:هم اکنون ۲۱۵ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا در پنج بیمارستان آبادان، خرمشهر و شادگان بستری هستنند.

سلمان‌زاده اجرای دستورالعمل های پیشگیرانه، استفاده درست از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی در اجتماع، خودداری از تجمع در مکان‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب را مورد تاکید قرار داد و افزود: در صورتیکه خطر ناشی از نوع جهش یافته ویروس کرونا دست کم گرفته شود خطر بزرگی در کمین مردم شهرهای آبادان ، خرمشهر و شادگان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.