محمدعلی دوایی‌فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اهمیت فرهنگی منزل شیخ مرتضی انصاری و جایگاه ویژه شیخ اعظم در جهان اسلام، احیای منزل محل سکونت ایشان از سال گذشته در دستور کار شهرداری دزفول قرار گرفت.
وی افزود: مسوولان شهرداری دزفول از آن زمان جلسات متعددی با نوادگان شیخ برگزار کردند که بعد از جمع آوری اطلاعات منزل، نقشه اولیه ساختمان و پلان‌های مربوطه، طرح احیای آن توسط شهرداری و ستاد بازآفرینی شهرستان تصویب شد.
شهردار دزفول گفت: طرح مرمت و پلان‌های منزل شیخ اعظم به همان سبک و سیاق زمان حیات ایشان توسط سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری دزفول تهیه شده که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا روند این طرح به تعویق افتاد.

شیخ اعظم انصاری در روز عید سعید غدیر سال ۱۲۱۴ هجری قمری در شهر دزفول و در محله مشایخ انصار در خانواده‌ای اهل علم و ادب متولد شد و در هجدهم جمادی الثانی سال ۱۲۸۱ هجری قمری پس از ۶۷ سال عمر با برکت اما پر زحمت در نجف اشرف دار فانی را وداع گفت.

این عالم ربانی در نزدیکی محله سرمیدان بزرگ دزفول قبل از اتاق مشایخ خانه‌ای داشت که اکنون در اختیار نوادگان دختری او است؛ بازسازی و تبدیل خانه شیخ اعظم انصاری به موزه یکی از خواسته‌های نوادگان ایشان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.