به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مسعود حق لطفی در نشست خود با شهردار قزوین و اعضای هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران، افزود: قزوین شهری در مسیر توسعه بوده و جزوی از تمدن ایران کهن است و امیدواریم طرح احداث این موزه با سرعت مطلوبی اجرا شود تا شاهد ایجاد اثری فاخر در شان تاریخ تمدن جهان اسلام در این شهر باشیم.
حق لطفی با تاکید بر لزوم تعریف و اجرای طرح هایی از این دست در همه شهرهای استان، یادآور شد: با توجه به حمایت موثر و همه جانبه شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران و نیز حضور و آمادگی شهرداری قزوین، می توانیم شاهد ایجاد یک موزه متفاوت و دیدنی در این شهر و در بافت تاریخی آن باشیم.
وی با اشاره به بررسی انجام شده در خصوص مسایل حقوقی طرح، نحوه تجهیز منابع و چگونگی طراحی و فاز بندی آن، اضافه کرد: تعیین و ثبت آورده شرکت عمران بهسازی وزارت راه و شهرسازی و شهرداری قزوین برای این طرح شامل اراضی، پروانه ها و مالکیت آنها از جمله مصوبات این نشست خواهد بود.
حق لطفی با تاکید بر لزوم واجد ارزش انتفاعی بودن طرح موزه تاریخ تمدن جهان اسلام، گفت: انتخاب مشاور این طرح جهت طراحی، با توجه به اهمیت آن که قرار است نمونه ای شاخص در جهان اسلام باشد که از طریق مسابقه و فراخوان انجام می شود و مجموعه دستگاه های اجرایی به ویژه شرکت عمران بهسازی شهری راه و شهرسازی نیز بر روند تهیه طرح نظارت کامل خواهند داشت.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در ادامه با اشاره به اینکه طرح معماری تهیه شده به تصویب کمیسیون ماده 5 نیز خواهد رسید، اضافه کرد: تعیین سهم استانداری، وظایف مجمع جهانی شهرهای اسلامی و نحوه اجرای طرح و برنامه زمان بندی آن از دیگر موارد مورد بررسی در تفاهم نامه است.
دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان قزوین در پایان افزود: تملک های باقیمانده این طرح توسط شهرداری قزوین صورت می پذیرد.
موزه تاریخ تمدن جهان اسلام با حمایت های وزارت راه و شهرسازی و با مشارکت شهرداری قزوین در محلات تاریخی و اصیل سردار و دیمج مورد احداث قرار می گیرد.
برای راه اندازی موزه تاریخ تمدن جهان اسلام در قزوین یک و نیم هکتار زمین در محلات تاریخی سردار و دیمج در نظر گرفته شده است.
در محلات سردار و دیمج که قرار است موزه تاریخ تمدن جهان اسلام در آنها احداث شود، یازده اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی از جمله حمام حاج میر حسین، خانه های خطیبی، زینعلی و اسدی، آب انبار سردار، مقبره امامزاده سلطان سید محمد (ع)، مسجد مدرسه سردار و مسجد مدرسه صالحیه وجود دارد.
8054* 3013
انتشار دهنده: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.