به گزارش ایرنا شهردار خرمشهر در این آیین گفت: ساختمان ۶ طبقه خرمشهر با مساحت پنج‌هزار و ۴۰۰ مترمربع اسکلت فلزی با ۶۰ سال قدمت فرسودگی آن توسط کارشناس دادگستری خرمشهر به شهرداری اعلام و ساکنان آن تخلیه شدند که امروز تخریب آن آغاز شد.

داود دارابی مدت زمان تخریب ساختمان۶ طبقه را  سه تا چهار ماه اعلام کرد و افزود: زمین ساختمان به حوزه خدمات شهری واگذا و در آن فضای سبز و مجتمع ورزشی ساخته می‌شود.

استاندار خوزستان نیز در آیین گفت:ساختمان معروف به ۶ طبقه خرمشهر هیچ کدام از استانداردهای لازم برای سکونت را نداشت و خانواده‌هایی که در این ساختمان زندگی می‌کردند از لحاظ مالی در شرایطی بودند که نمی‌توانستند مسکن تهیه کنند.

غلامرضا شریعتی افزود: این خانواده‌ها که سالها در این ساختمان فرسوده ساکن بودند پس از سالها امروز  بدون حادثه و رخدادی به امنیت رسیدند و امید است این فضا به یک فضای ورزشی در منطقه تبدیل شود.

به گزارش ایرنا ساختمان ۶ طبقه در معرض تخریب خرمشهر که پیش از جنگ تحمیلی ساخته شده و گفته می‌شود مالک ساختمان در خارج از کشور زندگی می‌کند ، تاکنون برای بازسازی آن اقدامی نشده است.
این ساختمان پس از جنگ تحمیلی و بازگشت شهروندان، از سوی برخی خانواده‌ها تصرف شده و حدود ۴۸ خانواده در آن ساکن شدند.
مسوولان محلی خرمشهر جلسات متعددی برای تخریب این ساختمان برگزار کردند اما مقاومت ساکنان سه سال به طول انجامید و منطقه آزاد اروند ۴۸ خانه مسکن مهر برای ساکنان این ساختمان خریداری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.