امیدبن عباس در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: روند شیوع کرونا در ۱۰ روز اخیر در استان خوزستان به شکل نگران کننده‌ای افزایش یافته بود و تمهیدات اتخاذ شده برای کنترل این وضعیت بحرانی کفایت نمی‌کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای تأمین خوزستان در شامگاه گذشته با حضور فرمانداران شهرستان‌های درگیر، افزود: در این جلسه تمامی جوانب بررسی شد و پس از پیشنهادات دانشگاه علوم پزشکی تصمیمات ویژه ای برای ۹ شهرستان استان از جمله دزفول اتخاذ شد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول تصریح کرد: بر این اساس، کلیه ادارات، بانک‌ها و اصناف از روز دوشنبه تا جمعه تعطیل هستند و اجازه فعالیت ندارند.

بن عباس، سوپرمارکت‌ها، خواروبارفروشی‌ها، نانوایی‌ها، مراکز عرضه مرغ و ماهی، قصابی‌ها، داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی را تنها صنوف مجاز به فعالیت در دزفول برشمرد و گفت: این صنوف در راستای رفع نیازهای معیشتی و روزانه مردم با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی از آمادگی گروه‌های نظارت ویژه با همکاری معاونت بهداشت علوم پزشکی، فرمانداری، پلیس اماکن، مرکز بهداشت، بازرسان اتحادیه‌ها، بسیج، تعزیرات، صمت و اتاق اصناف خبر داد و عنوان کرد: این اکیپ‌های نظارتی از فردا صبح به صورت ویژه و جدی بر اجرای مصوبات نظارت خواهند کرد لذا صنوفی که اقدام به ادامه فعالیت کنند پلمب خواهند شد از سویی صنوف مجاز نیز در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پلمب می‌شوند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به اجرای طرح ترافیکی و مسدود کردن برخی معابر و خیابان‌های دزفول از امشب، گفت: در صورت بی توجهی مردم و مشاهده ترددهای غیر ضروری این محدودیت‌های ترافیکی تشدید خواهد شد.

بن عباس با بیان اینکه کارکنان بانک‌ها و ادارات اجازه حضور در محل کار و پذیرش ارباب رجوع ندارند، افزود: صرفاً اداره جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و غله و بازرگانی به منظور رسیدگی به امورات بخش کشاورزی با حضور بخشی از پرسنل و بدون پذیرش ارباب رجوع فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به تداوم تعطیلی آرامستان ها در تمام نقاط شهرستان، گفت: کماکان فعالیت کلیه مساجد، هیئت‌های مذهبی و برپایی نماز جماعت و نماز جمعه در دزفول ممنوع است لذا امکان برگزاری مراسمات شب‌های قدر به صورت تجمعی در شهرستان وجود نخواهد داشت بنابراین مردم باید صرفاً در منازل خود بدون برپایی تجمع خانوادگی و از طریق فضای مجازی نسبت به انجام این فریضه‌ها اقدام کنند.

بن عباس با تاکید بر ممنوعیت برگزاری مجالس عزا و عروسی در شهرستان، بیان کرد: مسئولیت نظارت بر این مصوبه دادستانی است. متأسفانه طی روزهای اخیر برگزاری مجالس عروسی و عزا در دزفول منجر به دستگیری و زندانی شدن داماد، پدر داماد و یا بانیان مراسمات تشییع و ترحیم بوده است لذا از مردم می‌خواهیم از برگزاری این مجالس در ایام کرونایی اکیداً پرهیز کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول در خصوص وضعیت میدان میوه و تره و بار توضیح داد: با توجه به اینکه میدان میوه و تره بار دزفول یک میدان مرکزی است که استان‌ها و شهرستان‌های مختلفی را تغذیه می‌کند امکان تعطیلی آن وجود ندارد لذا مقرر شده پروتکل‌های بهداشتی با سخت گیری و جدیت بیشتری در این مکان رعایت شود ضمن اینکه به صورت مستمر از این مکان بازرسی‌های بهداشتی به عمل خواهد آمد.

بن عباس با اشاره به تعطیل بودن کلیه بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها، اماکن تفریحی، فرهنگی و هنری، تالارها و مجموعه‌ها و باشگاه‌های ورزشی در دزفول، گفت: پذیرش مهمان و برپایی هرگونه مراسم در باغ ویلاهای شهرستان ممنوع است بنابراین در صورت مشاهده هرگونه تخلف علاوه بر پلمب باغ ویلا با مالک آن نیز برخورد قضائی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان دزفول به صورت ۲۴ ساعته بر اجرای این مصوبات نظارت خواهند کرد و هیچ گونه مماشاتی با متخلفان نخواهند داشت، هشدار داد: مردم این تعطیلی‌ها را به منزله تعطیلی برای گشت و گذار و مسافرت تلقی نکنند بنابراین در خانه بمانند و با رعایت مصوبات ستاد مدیریت کرونا از ترددهای غیرضرور بشدت پرهیز کنند.

بن عباس با اشاره به سرعت بالای شیوع کرونا، گفت: بررسی‌های دانشگاه علوم پزشکی دزفول از نمونه‌های مثبت در این شهرستان نشان می‌دهد یکی از عوامل اصلی گسترش شیوع کرونا در ۱۰ روز اخیر از طریق دید و بازدیدهای فامیلی و مهمانی‌های خانوادگی بوده که همین امر زنجیره انتقال را بسیار پیچیده کرده است.

وی خواستار پرهیز مردم از انجام دید و بازدیدهای فامیلی و برپایی مهمانی‌های دوستانه و مناسبتی شد و گفت: برخلاف تصوری که روزهای اول مبنی بر در امان بودن جوانان از ابتلاء به این ویروس وجود داشت بخش عمده‌ای از مبتلایان را جوانان تشکیل می‌دهند لذا جوانان شهرستان برای حفظ سلامتی خود و پدر و مادرشان نسبت به اجرای مصوبات ستاد کرونا و ماندن در خانه اهتمام داشته باشند.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اضافه کرد: کماکان زنان خانه دار، بازنشستگان و اصناف درصد زیادی از مبتلایان را شامل می‌شوند پس تاکید می‌شود که این گروه‌ها به ویژه زنان خانه دار از منزل خارج نشوند.

بن عباس یادآور شد: روز جمعه جلسه شورای تأمین استان مجدداً برگزار خواهد شد و وضعیت شیوع بیماری در ۹ شهرستانی که شرایط بحرانی دارند ارزیابی می‌شود لذا اگر ضرورت داشت این محدودیت‌ها تمدید خواهد شد و چنانچه زنجیره شیوع کاهش یافته بود محدودیت‌ها برداشته خواهد شد.

وی در پایان خواستار رعایت و جدی گرفتن طرح فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم دزفول به منظور کنترل شرایط بحرانی این شهرستان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.