موعود شمخانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: ۴۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از سوی سازمان منطقه آزاد اروند برای خرید و اسکان ساکنان ساختمان ۶ طبقه هزینه شده است؛ سهم هر یک از ساکنان این ساختمان۸۰۰ میلیون ریال است که ۴۰۰ میلیون ریال آن تعهد بانکی با شرایط ویژه و کم بهره است.

وی افزود: پس از هماهنگی به عمل آمده بین سازمان منطقه آزاد اروند، شورای تامین و دستگاه‌های اجرایی خرمشهر، فرآیند قانونی جابه‌جایی ساکنان این ساختمان فراهم شده و پس از جابه‌جایی ساختمان تخریب می‌شود.

شمخانی گفت: با توجه به صدور پایان کار برای ساختمان‌های جدید توسط نظام مهندسی مالکان پس اتمام اقساط وام سند مالکیت دریافت خواهند کرد.

وی ادامه داد:با توجه به شرایط نامناسب اسکان برخی از خانواده‌ها در ساختمان ۶ طبقه برای جابه‌جایی ساکنان سه سال زمان صرف شد و قرار بود جابه‌جایی ساکنان اواخر سال ۹۸ انجام شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا این کار انجام نشد.

معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: تخریب ساختمان ۶ طبقه حدود هفت میلیارد ریال هزینه خواهد داشت که شهرداری خرمشهر عملیات تخریب را  بر عهده دارد.

به گزارش ایرنا ساختمان ۶ طبقه در معرض تخریب خرمشهر پیش از جنگ تحمیلی ساخته شده و گفته می شود مالک ساختمان در خارج از کشور زندگی می کند و تاکنون برای بازسازی آن اقدامی نشده است.
این ساختمان پس از جنگ تحمیلی و بازگشت شهروندان، از سوی برخی خانواده‌ها تصرف شده و اکنون ۵۰ خانواده در آن ساکن هستند.
مسوولان محلی خرمشهر جلسات متعددی برای تخریب این ساختمان برگزار کردند اما به دلیل مقاومت ساکنان تخلیه این ساختمان تاکنون عملی نشده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.