ایرج شهین‌باهر روز یکشنبه در دیدار با خانواده شهید میراحد مرتضائی‌مهینی، افزود: برنامه تکریم خانواده شهدا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه می‌یابد و باید توجه داشت که این دیدارها به ما یادآوری می کند که راحتی و امنیت امروز کشور در سایه جانفشانی های شهدا حاصل شده است.

وی با اشاره به برنامه ریزی شهرداری جهت دیدار با خانواده شهدا، اظهار داشت: از حدود سه سال قبل برنامه ای در نظر گرفته ایم که حداثل هر  هفته یک بار به دیدار خانواده محترم شهدا برویم و از نزدیک از ایثارگری های این خانواده ها قدردانی کنیم.

شهین باهر ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا این دیدارها به صورت موقت متوقف شده بود که در نظر داریم با رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی دیدار با خانواده شهدا را ادامه دهیم چون زندگی و آسایش و آرامش خود را مدیون این شهدا هستیم.

وی اضافه کرد: با انعکاس اخبار این دیدارها در رسانه ها، اهمیت این موضوع بیش از پیش یادآوری می شود که همه بدانیم چه کسانی با از جان گذشتگی خود باعث راحتی و امنیت امروز ما شده اند.

شهین باهر گفت: ما همیشه قدردان و مدیون خون شهدا هستیم و می دانیم که آنها به راحتی از جان خود گذشتند تا مردم ما امروز بتوانند در امنیت زندگی کنند.

به گزارش ایرنا، در این دیدار برادر این شهید دوران دفاع مقدس نیز گفت: برادرم داوطلبانه به جبهه رفت و عاشقانه شهید شد، او کسی بود که برای همه اعضای خانواده احترام می گذاشت و در میان جوانان محله سرخاب محبوب بود.

سیدرضا مرتضاِئی مهینی اظهار داشت: شهدا جان شیرین خود را برای دفاع از اسلام و وطن فدا کردند تا امروز مردم با صلابت و آرامش زندگی کنند و همه باید قدردان این شهدا باشیم.

وی که در زمان تحصیل شهردار تبریز در دبیرستان ماندگار فردوسی، مدیریت این مرکز را بر عهده داشت، ادامه داد: این دبیرستان در زمان جنگ تحمیلی  تعداد ۱۰۳ شهید را تقدیم میهن کرد که چنین آماری به ندرت در مدارس کشور به ثبت رسیده است.

مرتضائی مهینی با اشاره به اینکه شخصیت های برجسته فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فراوانی در دبیرستان ماندگار فردوسی پرورش یافته و وارد دانشگاه و جامعه شده اند، افزود: از این بابت خوشحالم و به وجود افرادی همچون شهردار تبریز افتخار می کنم.

شهید میراحد مرتضائی مهینی به سال ۱۳۴۱ در محله سرخاب تبریز به دنیا آمد و  در ۲۵ فروردین ماه سال ۱۳۶۲ به فیض شهادت نائل گشت. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.