ویروس کرونا این روزها کسی را بیکار نگذاشته است ، ویروسی که برای شکست خوردن عزم و تلاش همگانی را می طلبد که علاوه بر دیگر مناطق کشور این ویروس تمام اقشار مازندران را نیز بسیج کرده است. 

کرونا از معدود ویروس هایی است که از هر جسمی منتقل می شود و همین انتقال ساکت و سریع آن باعث شده به یک بحران جهانی تبدیل شود. علاوه بر خانه نشینی که منجر به گسست زنجیره انتقال ویروس کرونا می شود، ضدعفونی کردن اماکن عمومی و محیط زندگی نیز به عنوان یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع این ویروس است. 

بر اساس مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا ضدعفونی کردن اماکن عمومی یکی از وظایف دستگاه‌های اجرایی و شهرداری هاست، اما سرعت انتشار این ویروس بالا است و توان دستگاه های اجرایی محدود و به همین خاطر شهروندان محمودآبادی این روزها آستین ها را بالا زدن و اقدام به ضدعفونی منازل مسکونی و حتی معابر شهری کردند  تا به این صورت علاوه برداشتن باری از دوش دستگاه های خدماتی، سهم خود در مقابله و مبارزه با ویروس کرونا را ادا کنند.  

شاهین دهستانی یکی از اعضای این گروه مردمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: گروه های مردمی ضدعفونی منازل مسکونی را از یک هفته پیش آغاز و تاکنون حدود  ۲۰۰ خانه را ضدعفونی کردند. 

وی با بیان اینکه گروه آنها حدود ۱۵ نفر است ، افزود: عملیات ضدعفونی عموما شبها انجام می شود و افراد  داوطلب بنا به در خواست خودشان در این فعالیت شرکت می کنند. 

به گفته دهستانی کار ضدعفونی منازل مسکونی با تجهیزات مردمی و مواد اولیه ای که سوی خود مردم و خیرین جمع آوری شده است انجام می شود. 

او اظهار داشت که مناطق حاشیه شهر به دلیل کم برخورداری از اولویت آنها محسوب می شود، زیرا این افراد به دلیل مشاغل خود از تردد بیشتر برخوردار بوده و امکانات بهداشتی کمتری دارند.

به گفته این عضو ستاد مردمی با این حال  مناطق مرکزی شهر نیز توسط گروه آنان ضدعفونی می شود و کار به صورت محله به محله خواهد بود.  

وی ادامه داد: در هنگام ضدعفونی محوطه و حیاط خانه ها با همراهی و کمک ۶ بهورز مسایل و نکات آموزشی و بهداشتی نیز به اعضای خانواده توضیح داده می شود و علاوه بر این به تعداد اعضای هر خانواده بسته بهداشتی نیز اهدا می شود که از سوی خیرین و مردم تهیه شده است. 

دهستانی همچنین به تولید اقلام بهداشتی اشاره کرد و گفت: از آغاز تشکیل این ستاد تاکنون بیش از ۵۰۰ عدد لباس مخصوص (گان)  و ۳۰ هزار ماسک برای کادر درمان و اورژانس شهرستان محمودآباد دوخته شد.

وی همچنین از جمع آوری بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان برای تهیه و تجهیزات لازم بیمارستان و اورژانس خبر داد و گفت: ۱۰۰ عدد لباس ایزوله ، هزار جفت دستکش لاتکس،سه هزار عدد ماسک سه لایه جراحی و ۲ عدد ترمومتر لیزری و همچنین  سه عدد دستگاه ضدعفونی کننده پدالی به بیمارستان شهدا و اورژانس محمودآباد اهدا شد

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد. علایم ابتلای به ویروس کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس، علایم گوارشی و در موراد شدید عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد و نارسایی کلیه است.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.