به گزارش ایرنا محسن بیرانوند یکشنبه در ستاد مدیریت کرونا بندرماهشهر اظهار داشت:شهرستان ماهشهر به لحاظ ابتلا به کرونا در رتبه بیستم استان خوزستان قرار دارد و این مهم با همکاری همه جانبه شهروندان محقق شده است.

وی افزود: کنترل آمار کنونی با همت و تلاش بیشتر و همکاری مردم امکان‌پذیر است و با رعایت فاصله اجتماعی از سوی شهروندان به شرایط سفید خواهیم رسید.

بیرانوند با قدردانی از زحمات تمامی دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم در کنترل اپیدمی بیماری کووید ۱۹ گفت: اقدامات شایسته‌ای که در کنترل ویروس در شهرستان صورت گرفت از جمله تعطیلی بازار،جلوگیری از برگزاری مراسم‌های شادی و عزاداری و سمپاشی و ضدعفونی مناطق شهری و روستایی، حاصل همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی، انتظامی، بسیج، و شهرداری بوده است.

وی تصریح کرد: بخشی از موارد کنترل این بیماری با اجرای دستورالعمل‌ها، پروتکل‌های بهداشتی و نظارت صورت می‌گیرد ولی رعایت نکات بهداشتی از سوی عموم مردم، صنوف و قشرهای مختلف می‌تواند نقش پررنگی در کنترل بیماری کووید ۱۹ داشته باشد.

وی افزود:پایانه، بندر و مجتمع‌های پتروشیمی بدلیل تردد بالا می‌توانستند مکانی برای انتقال بیماری کووید ۱۹ در شهرستان ماهشهر باشند ولی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مکان‌ها مانع سرایت بیماری به شهرستان شد.

بیرانوند گفت: نگهداری وضعیت خوب فعلی و یا رفتن به سوی بهبودی بسیار سخت است زیرا ممکن است تعدادی مبتلا شهر را درگیر کنند، به این دلیل از شهروندان درخواست می‌شود فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

فرماندار ماهشهر اظهار داشت: پاکسازی و گندزدایی معابر عمومی تا پایان این اپیدمی با نظارت شبکه بهداشت و درمان شهرستان در سطح شهر و روستاهای ماهشهر به صورت مستمر انجام خواهد شد.

وی افزود: تعداد بهبودیافتگان از بیماری کرونا در بندرماهشهر رو به افزایش است ولی شهروندان باید برای مقابله با این بیماری هوشیار باشند.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ که نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد بیشتر کشورهای جهان را درگیر کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.