به گزارش ایرنا ، علی نباتی روز پنجشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم خلخال افزود: در حالی که هر روز آمار ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق شهری و روستایی این شهرستان زیاد می شود مسئولان دستگاه های اجرایی همچنان به وظایف قانونی خود در برخورد و پیشگیری اولیه از این معضل اجتماعی بی توجه هستند.
او گفت: ادامه ساخت و سازهای غیرمجاز علاوه بر لطمه زدن به زیبایی شهر و روستاها جان اهالی ساکن در این سکونت گاه های غیر رسمی در زمان وقوع حوادث قهری همچون زلزله تهدید می کند.
نباتی با بیان اینکه هزینه های اجرای احکام قلع و قمع پس از احداث و تخریب بنای غیرمجاز بسیار سنگین تر از هزینه پیشگیری اولیه در همان ابتدای شروع این کار است، اظهار داشت: سهل نگاری مسئولان ضمن داشتن تبعات در زمان اجرای احکام تخریب بنا ، هزینه های سنگینی را برای سازندگان بناهای غیرمجاز تحمیل می کند.
وی با بیان اینکه سوء مدیریت برخی از مدیران ضعیف در انجام وظایف محوله نباید به حساب نظام نوشته شده و کل سیستم اداری شهرستان را زیر سوال ببرد ، گفت: در صورت اقدام به موقع مسئولان دستگاه های اجرایی در پیشگیری از وقوع جرم نیازی به طرح دعوی در محاکم قضایی و صدور حکم نخواهد بود.
نباتی اظهار داشت: پیشگیری مقدم بر سایر راهکارهای موجود در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز ، تصرف اراضی ملی و تغییر کاربری های زراعی و باغی و یا تجاوز به بیت المال می باشد.
وی همچنین به فرارسیدن سال نو اشاره کرد و گفت: انتظار از ماموران پلیس راهور داخل شهری و پلیس راه استفاده از برگه های ارشادی به جای برگ جرایم پولی برای گردشگران است.
نباتی با تاکید بر حضور پررنگ پلیس انتظامی در مناطق گردشگری و تفرجگاه ها در تعطیلات نوروز افزود: حضور پلیس همواره پیشگیرانه از وقوع جرایمی همچون نزاع ، درگیری و یا حضور افراد مخل آرامش مردم در چنین مناطقی می شود.
او گفت: هرگز مخالف شادی نیستیم اما با هر گونه اخلال در نظم و آرامش مردم و سلب کنندگان آسایش گردشگران برخورد جدی خواهیم کرد.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.