«محمود زمانی» روز یک‌شنبه در جلسه معارفه پزشک معاضدتی واحد پزشکی قانونی تکاب افزود: پیش از این به دلیل نبودن واحد پزشکی قانونی در این شهرستان، شهروندان برای انجام امور مربوط به این نهاد به شهرهای همجوار مراجعه می‌کردند که این امر باعث شده بود تا اقدامات پزشکی قانونی این شهرستان با تاخیر انجام ‌شود.

وی با بیان اینکه استقرار و فعالیت پزشکی قانونی از نیازهای اصلی تکاب است، اظهار داشت: با تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که از سوی سازمان پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی، فرمانداری، دادگستری و شبکه بهداشت و درمان تکاب انجام شد، واحد پزشکی قانونی در این شهرستان مستقر و با آغاز فعالیت پزشک معاضدتی، روند ارائه خدمات این بخش به شهروندان در داخل شهرستان بدون مراجعه به سایر شهرها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: مراجعه شهروندان به شهرهای همجوار در سال‌های گذشته برای دریافت خدمات مربوط به پزشکی قانونی، مشکلات، هزینه‌ها و خطرات زیادی را برای آنان به وجود می‌آورد که اکنون با استقرار واحد اداری پزشکی قانونی در تکاب، این مشکلات رفع شده‌است.

فرماندار تکاب با قدردانی از تلاش‌های شبکه بهداشت و درمان تکاب در خصوص هماهنگی اقدامات پزشکی قانونی در سال‌های گذشته ادامه داد: پذیرش مسوولیت پزشکی قانونی در این شهرستان کاری خطیر و حساس است و امیدواریم پزشک معاضدتی با هماهنگی و همکاری با دادگستری و شبکه بهداشت و درمان تکاب، در این راستا موفق عمل کند.

«زمانی» با اشاره به ضرورت ارتقای شاخص‌های بهداشتی حوزه سلامت تکاب اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که در چند روز گذشته انجام شده، تجهیزات بخش‌های چهارگانه بیمارستان ۹۷ تختخوابی تکاب نیز آماده ارسال از مرکز استان شده است.

وی گفت: موافقت اصولی مرکز ترک اعتیاد تکاب نیز اخذ شده و به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: مرکز مراقبت از بیماران  مبتلا به کرونا و بیمارستان صحرایی ۷۵ تخت‌خوابی تکاب نیز از چند هفته قبل پیش‌بینی شده و اکنون روند راه‌اندازی و تکمیل و تجهیز آن به پایان رسیده و آماده پذیرش بیماران است.

در این جلسه دکتر محمدرضا نجارزادگان، از پزشکان بیمارستان شهدا تکاب به‌عنوان «پزشک معاضدتی» پزشکی قانونی و همچنین مدیر علمی بیمارستان صحرایی و مرکز مراقبت ‌از بیماران مبتلا به کرونا این شهرستان معرفی و مشغول به‌کار شد.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان و ۲۴ مرکز بهداشت شهری و روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.