امیر بهزاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دستگاه اولین دستگاه دیالیز قابل حمل در بیمارستان امام خمینی(ره) مهاباد است که توسط خیر نیک‌اندیش «صلاح حسن‌پور» برای بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان این شهرستان خریداری شد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این دستگاه بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال است، ادامه داد: این دستگاه به دلیل قابل حمل بودن از دستگاه‌های مورد نیاز بیمارستان بود که با تهیه آن منبعد دیگر نیاز به انتقال بیمار به بخش دیالیز نیست و عمل تصفیه خون در بخش ویژه در صورت نیاز انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این دستگاه هم‌اکنون در بخش کرونا بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد مستقر شده و در آینده نیز به بخش مراقبت‌های ویژه انتقال خواهد یافت.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان هم‌اکنون ۱۳۰ بیمار دیالیزی دارد روزانه به ۵۰ نفر از آنها خدمات‌رسانی می‌کند.

«بهزاد»، با بیان اینکه تعداد بیماران دیالیزی هر سال در حال افزایش است، گفت: امسال تعداد بیماران دیالیزی به علت گسترش بیماری‌های زمینه‌ای نسبت به سال قبل ۲۲ درصد افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: در سال‌های اخیر خیران سلامت برای بهبود شاخص‌های بهداشت و درمان بخوبی یاریگر حوزه سلامت بودند که با توجه به رکود بازار و کاهش درآمد دولت نیاز است بسته‌های تشویقی و امتیازهای انگیزشی برای مشارکت بیشتر خیران سلامت اعمال شود.

بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود و با ۳۰۱ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۷ خانه بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز سلامت روستایی و شهری، ۱۱ پایگاه سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.