حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی عصر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول در محل مصلای امام علی (ع) این شهر افزود: ملت سرزنده ایران با رهبری مقام معظم رهبری اجازه نمی‌دهد کشور از حرکت بایستد.

وی ادامه داد: در حالی که دشمن مشغول مدیریت بیماری کرونا و تحریم ایران بود ملت ایران بحران را به فرصت تبدیل و با پرتاب ماهواره به فضا آنها را غافلگیر کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول با اشاره به رشادت‌های مردم دزفول در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: باید به روز مقاومت دزفول به عنوان یک افتخار ملی نگریسته شود.

وی افزود: امسال چهارم خرداد با عید فطر همزمان شده است لذا باید برنامه‌هایی متناسب با شرایط کرونا برای گرامیداشت این روز ملی درنظر گرفته شود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: امسال چهارم خرداد با شهادت سردار سلیمانی معنای دیگری دارد زیرا مکتب حاج قاسم مکتب مقاومت است.
وی افزود: امسال باید از ظرفیت و توانمندی مکتب سردار سلیمانی در روز مقاومت استفاده شود و این مقاومت‌ها را تلفیق کرد.
امام جمعه دزفول گفت: باید رونمایی خلاقانه و بدیهی از مقاومت در روز چهارم خرداد انجام و از ظرفیت هنرمندان و فضای مجازی در این خصوص استفاده شود.
وی بر ضرورت بازخوانی ارزش‌های مقاومت تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود از ظرفیت‌های استانی برای سوم و چهارم خرداد استفاده و توجه بیشتری به این موضوع شود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: اسطوره‌های مقاومت هیچ وقت کهنه نمی‌شوند لذا باید از خاطرات شخصیت‌ها و فرهیختگان دزفول که در دل جنگ بودند، استفاده کرد.
وی افزود: نباید بگذاریم دفاع مقدس و خاطرات آن به فراموشی سپرده شوند لذا هر سال در چهارم خرداد باید خاطرات مقاومت را مرور کنیم.
امام جمعه دزفول بیان کرد: علما، فقیهان و فرهیختگان دزفول مردمی را تربیت کردند که حاصل کار آنها مقاومت و خلق صحنه‌های زیبایی شد.
وی با اشاره به ایثارگری‌های آیت الله قاضی امام جمعه دزفول در دوران دفاع مقدس گفت: در برنامه‌های تدارک دیده شده برای روز چهارم خرداد از ایشان که عامل مهمی در مقاومت مردم بود یاد شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با قدردانی از تلاش کادر پزشکی برای مبارزه با کرونا در دزفول گفت: ایثار و فداکاری اقشار مختلف در مدیریت کرونا ستودنی است.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز در این نشست گفت: برای معرفی ظرفیت‌های دزفول باید بودجه‌ای تعیین و در طول سال برنامه‌هایی برای پیشبرد اهداف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان در سطح ملی در نظر گرفته شود.  
امید بن عباس با تاکید بر لزوم حمایت از طرح تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس افزود: امروز جنس مقاومت تغییر کرده و در عرصه سلامت و اقتصاد مطرح است.

وی ادامه داد: یک شرکت دانش بنیان در عرصه سلامت خط  تولید پوشش حفاظت فردی را در دزفول راه اندازی کرد که شایسته قدردانی است و باید در شاخه‌های مختلف مقاومت به آن پرداخته شود.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: این شهرستان در عرصه اقتصادی یک سوم مرغ تولیدی استان خوزستان را تولید می‌کند و رتبه دوم تولید گوشت قرمز را در استان دارد.
وی با بیان اینکه شهرستان دزفول در تولید گندم، کلزا و برنج در استان در رتبه‌های بالا قرار دارد، افزود: در شرایطی که کشورهای مختلف به دلیل بیماری کرونا از صادرات محصولات خودداری می‌کنند امنیت غذایی کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.
بن عباس اظهارداشت: برنامه‌های چهارم خرداد باید در کمیته‌های تخصصی بررسی و مدیریت شوند ضمن اینکه اجرای این برنامه‌ها نیازمند حمایت‌های مسوولان استانی است.
دبیر ستاد چهارم خرداد نیز گفت: به دنبال یک برنامه مدون برای چهارم خرداد در دزفول هستیم که نیازمند تعریف بودجه است.
بهزاد جولایی افزود: یک استودیو در رادیو دزفول و یک استودیو در مرکز فرهنگی دفاع مقدس در نظر گرفته شده و از مبتکران و ظرفیت‌های شهرستان برای معرفی نسل انقلاب استفاده می‌شود.

شهر دزفول در هشت جنگ تحمیلی مورد اصابت ۱۷۶ موشک دور برد فراگ و اسکاد بی قرار گرفت؛ هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی دفاع شهر دزفول فرو ریختند و پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ به نقاط مختلف این شهر اصابت کرد.

در این هشت سال ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، تجاری، آموزشی و مذهبی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد در دزفول خسارت دید.

مردم دزفول در هشت سال جنگ نابرابر ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، ۴۰۰ جانباز، ۴۵۲ آزاده و ۱۴۷ جاویدالاثر تقدیم کردند.

به پاس ایستادگی مردم دزفول در هشت جنگ تحمیلی این شهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی نامگذاری شد.

چهارم خرداد در تقویم رسمی کشور روز مقاومت و پایداری - روز دزفول نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.