به گزارش ایرنا عباس حسینی پویا روز شنبه در نشست اجرایی بخشنامه تمدید مرخصی صادره رییس قوه قضاییه که از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس با روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های حوزه‌های قضایی تابعه خوزستان برگزار شد افزود:روند اعطای مرخصی های بلند مدت به زندانیان واجد شرایط کشور از هفتم اسفند پارسال شروع شد و تاکنون برای زندانیان واجد شرایط تمدید شده است.
وی گفت: تلاش براین است که پیرامون کاهش هدفمند جمعیت کیفری گام‌های قاطع و پایدار برداشته شود از این رو بیشتر این سه هزار و۸۰۰  زندانی در پایان مرخصی به زندان باز و اشتغال به ‌کار اعزام می‌شوند و بخشی از آنان که حسن رفتار و تنبه و ندامت از جرم در آنها مشهود باشد، مشمول عفو و بخشش قرار می‌گیرند.
دادستان عموم و انقلاب مرکز خوزستان بیان کرد: درعرصه کاهش جمعیت کیفری برای زندانیان واجد شرایط ‌باید از ظرفیت ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان مرکز استان و شهرستان‌ها نیزاستفاده شود.
وی افزود: تیم‌های کارشناسی و نظارتی بر رفتار زندانیان هنگام استفاده از مرخصی نظارت دارند و در صورت وقوع جرم و ناهنجاری ، با آنان برخورد قضایی می‌شود.
حسینی پویا با اعلام اینکه زندانیان جرایم خاص و خشن ، سارقان مسلح، جیب برها و کیف قاپ‌ها و قاچاقچیان مسلح ، از مرخصی و ارفاق حقوقی برخوردار نمی‌شوند گفت:در سیاست کاهش جمعیت کیفری ، زندانیانی از امتیاز و رافت قضایی برخوردار می‌شوند که وجودشان برای امنیت قضایی جامعه آسیب به دنبال ندارد.
وی با رد این ادعا که مرخصی زندانیان جرم در جامعه را زیاد می‌کند ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد زندانیان در مدت مرخصی و اشتغال به کار درصد بسیار پایینی امکان مبادرت به بزه دارند و این از میانگین متداول جامعه بسیار پایین تراست.
معاون قضایی رییس کل دادگستری خوزستان و دبیرستاد کاهش جمعیت کیفری تشکیلات قضایی خوزستان نیز در این نشست گفت: پیگیری سیاست‌های ستاد کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری خوزستان با به کارگیری همه ظرفیت ها و رعایت اکید جوانب ارتقای امنیت قضایی و اجتماعی دنبال می‌شود.
علی افتخاری افزود: با همکاری موثر دادگستری و زندان در کوتاه مدت و با همت مضاعف مسوولان قضایی مرکز استان و شهرستان‌ها مفاد این بخشنامه برای زندانیان واجد شرایط در حوزه اعزام به مرخصی تمدید مرخصی و اعمال عفو و بخشودگی منجر به آزادی با نگاه حداکثری به اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.