به گزارش ایرنا، روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان روز سه شنبه به نقل از مهدی رحیمی افزود: این هیات برای اجرای هرچه بهتر دستورالعمل ابلاغی رییس قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری در زندان ها تشکیل شد.
وی اظهارکرد: هیات یادشده مرکب از معاون اجرای احکام، 2 تن از مدیران اجرای احکام حقوقی، نماینده ستاد دیه و مددکاران زندان اصفهان، پرونده های زندانیان جرائم مالی غیرعمد را بررسی می کنند.
رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان اصفهان افزود: این هیأت چهار روز در هفته با مراجعه به زندان و ملاقات با زندانیان درخواست های آنهان را اخذ و مساعدت لازم را برای حل مشکل و آزادی آنها اعمال می کنند.
وی گفت: از زمان شروع و اجرای این طرح از هفته گذشته تاکنون با 112 زندانی ملاقات انجام شده است.
وی افزود: در این مدت هفت نفر از زندانیان جرایم مالی غیر عمد با تعیین تکلیف از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده هایشان بازگشتند.
رحیمی خاطرنشان کرد: روزهای پنجشنبه هر هفته نیز 10 نفر از قضات شعب دادگاه های حقوقی و خانواده اصفهان ضمن بازدید از زندان با زندانیان پرونده های مطروحه در شعب خود ملاقات و دستورات لازم را در باره درخواست های آنها صادر می کنند.
وی، ملاقات حضوری قضات با زندانیان در محل زندان را هم در تقویت روحیه زندانیان و هم تسریع در رسیدگی پرونده های قضایی آنها بسیار مؤثر دانست و ابراز امیدواری کرد با اجرای کامل این طرح تا پایان دی سالجاری پرونده تمام زندانیان جرایم مالی غیر عمد مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار بگیرد.
به گفته مدیرکل زندان های استان اصفهان، در سال 95 میزان ورودی به زندان های استان بالغ بر 30 هزار و 500 نفر بود که این میزان نسبت به سال 94 حدود 1.8 درصد کاهش یافت.
ت/6027/2093/6994
خبرنگار: آرزو فلاح* * ویرایش: دواتگر* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.