رییس کل دادگستری استان زنجان روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این مراسم، گفت: طبق تبصره ماده هفت دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان برای ۱۵ درصد از محکومیت‌های صادره باید از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شود.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی اظهار داشت: دادگاه‌ها باید برای تحقق این مهم و اجرای این سیاست که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس قوه قضاییه است، تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: کارگروهی برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان تشکیل شده و با برگزاری جلسات متعدد در ستاد دیه و جشن‌های مختلف گلریزان، زمینه آزادی شمار قابل توجهی از محکومان جرایم غیر عمد مالی فراهم شده است.

صادقی نیارکی افزود: امروز مبلغ ۱۲ میلیارد ریال از طریق ستاد دیه به آزادی این محکومان پرداخت شده و تلاش کردیم به نیت پیروزی انقلاب در سال ۵۷ که عدد مبارکی است، ۵۷ محکوم مالی غیرعمد از زندان آزاد شوند.

رییس شورای قضایی استان زنجان گفت: بدهی این محکومان مالی ۷۲۰ میلیارد ریال بود که با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت‌گرفته، بخشی از این مبلغ با ارائه تسهیلات بانکی و گذشت شاکیان، کاهش قابل توجهی را یه همراه داشت.

رییس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، شورای معاونان و شورای قضایی، روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی و تمام قضات استان در این مراسم حضور داشتند که ۵۷ محکوم مالی جرایم غیرعمد با اهدای گل و طی مراسم باشکوهی از زندان آزاد شدند.

همچنین یک فرد محکوم به قصاص نفس نیز با تحمل هشت سال حبس که با تلاش معتمدان، ستاد صبر و اجرای احکام شورای حل اختلاف زنجان منجر به سازش و جلب رضایت از اولیای دم شده بود، ۲ روز مانده به زمان اجرای حکم در این مراسم، آزاد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.