حجت الاسلام عنایت الله شامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبری معظم انقلاب با عنوان رونق تولید افزود: هر سال رهبری شعار را در سال اعلام می کند و به عبارتی دیگر سمت و سوی نظام را برای تحقق این مهم هدایت می کند.
وی اظهار داشت: طی چند سال گذشته ، وجود مشکلات اقتصادی، تحریم ها و از طرفی ضعف مدیریتی موجب شده معیشت مردم با چالش های مواجه شود.
این مسئول ادامه داد: تولید ارکان مهم در نظام های اقتصادی جوامع و از جمله کشورمان را تشکیل می دهد و بر این مبنا به جنبه های کمی و کیفی آن نیز توجه جدی می شود.
وی اضافه کرد: بنابراین برای رونق تولید و کالاهای مختلف نه صرفا بعد کمی ان، بلکه به لحاظ کیفی نیز باید توجه شودو تحقق این مهم امکان رقابت پذیری در بازارهای بین المللی را فراهم می کند.
حجت الاسلام شامی افزود:در دنیای امروزی تک قطبی که تمامی کشورها حضور فعالانه دارند، کشوری موفق تر است بتواند با تولید کالای با کیفیت سهمی را در بازارهای بین المللی به خود اختصاص دهد.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان زنجان ادامه داد: نظام اسلامی نیز با وجود ظرفیت و پتاسیل ها فراوان در بخش های گوناگون به ویژه تولید کنندگان می تواند نسبت به تولید کالای باکیفیت ایرانی مبادرت کنند
وی اضافه کرد: همواره انسانها به دنبال بهترین ها هستند و این در حالی است کشورمان در بحث تولید همانند صنایع خودرود به دلیل نبود کیفیت با عقب ماندگی های جدی مواجه است.
این استاد دانشگاه ادامه داد: این نقیضه برای کشوری دین مدار ضعف عمده بشمار می رود و برای رفع این مهم باید به مولفه مهم کیفیت کالاها توجه بیشتری شود.
وی خاطر نشان کرد: تولید کالای با کیفیت ایرانی علاوه بر رونق این حوزه، اشتغال گرایش مردم به خرید کالاهای خارجی را به مراتب کاهش داده و اقبال تولید کنندگان را نیز برای ارتقای بیشتر افزایش می دهد.
حجت الاسلام شامی افزود: ایجاد شرایط اطمینان و اعتماد از سوی تولید کنندکان و حمایت های لازم چشم انداز بهتری را برای رونق کسب و کار در کشورمان فراهم می کند.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب سال 98 را با عنوان سال رونق تولید نامگذاری کردند.
9646/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.