حمزه بروجنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اعمال عفو گسترده زندانیان با موافقت رهبر معظم انقلاب، یکهزار و 500 پرونده محکومان در زندان مرکزی ارومیه مورد بررسی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: حدود 40 درصد از این محکومان پس از بررسی صورت گرفته مشمول شرایط عفو شناخته شده و با همراهی نهادهای مسوول قضایی زمینه آزادی آنان فراهم شد.
وی بیان کرد: همه این افراد، عفو یا تقلیل محکومیت خود را دریافت کرده و 334 نفر نیز از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشتند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی گفت: اعلام این عفو شیوه نوینی از زندانبانی اسلامی بر محور رافت اسلامی است که در سایه درایت مدبرانه مقام معظم رهبری و پیشنهاد رییس قوه قضائیه تدبیر شده است.
بروجنی اظهار امیدواری کرد که این عفو منجر به کاهش جمعیت کیفری زندان ها شود و محکومینی که از این موهبت آزادی به برکت جشن چهل سالگی انقلاب بهره می برند تلاش کنند تا بازگشت مجدد به زندان نداشته باشند و قدر این آزادی را بدانند.
وی گفت: افراد مشمول در زندان های دیگر شهرستان های آذربایجان غربی نیز در دست بررسی هستند تا زمینه آزادی آنان نیز فراهم شود.
به گزارش ایرنا، به میمنت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، هزاران نفر از زندانیان به پیشنهاد رییس قوه قضائیه و موافقت رهبر معظم انقلاب مشمول عفو یا تقلیل محکومیت شدند.
8137/7129
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.