سکینه ظهراب زاده شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به ویژگی های شعر و شخصیت قیصر امین پور افزود: قیصر با لطافت جسم و روح مهربانش توانسته بود سه ویژگی حماسه، عشق و عرفان را در شعرش برجسته، و مخاطب خود را پیدا کند.

وی ادامه داد: قیصر شاعری که خط خوبی داشت و گاهی  نیز نقاشی می کرد، تجسم نگاه هنرمندانه اش و علاقه او به نقاشی و خط به شعرش توازن، تقارن و زیبایی بخشیده است.

این خوشنویس و مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان گتوند با بیان اینکه شعرقیصر با روایت و ترسیم او از شرایط اجتماعی معاصرش شکل گرفته است، گفت:نقاشی، شعر و خوشنویسی ابزار زیبایی آفرین در حوزه مقاومت و شعر پایداری است که قیصر به خوبی توانسته از آنها استفاده کند و شور و شعف و عاطفه را در مخاطبش برانگیزد.

ظهراب زاده افزود: هیچ جدایی بین شعر و خوشنویسی نیست، شعر معاصر امروز و مخاطب خاص خود، به فرم، قالب و ترکیب بدیع در خوشنویسی، و خوشنویس معاصر نیز به شعری با محتوا، احساس و عاطفه ی عمیق و تاثیر گذار نیازمند است.

وی به تاثیرگذاری شعر قیصر اشاره کرد و گفت: برگزاری یک دهه نمایشگاه خوشنویسی در مسیر باد ویژه بزرگداشت زنده یاد قیصر امین پور با حضور مشارکت حداکثری خوشنویسان استان خوزستان و سراسر کشور در زادگاهش شهرستان گتوند مهر تاییدی بر اشعار زیبا و تاثیر گذار این شاعر انقلابی است.

 این خوشنویس شهرستان گتوند افزود:خلق آثار خوشنویسی فخیم، زیبا و ماندگار خوشنویسان با ترکیبات بدیع و نو، نشان از علاقه، شور و استقبال تمامی هنرمندان خوشنویس از اشعار قیصر امین پور است. قیصری که بخاطر علاقه اش به این هنر قدسی، در خواب و رویای هنرمندی خوشنویس ازخطه خراسان آمده و به تماشای آثار زیبای خوشنویسی اشعار استاد بزرگش استاد شفیعی کدکنی نشسته است.

ظهراب زاده اضافه کرد: این رویای شیرین برای خوشنویسش ما را بر آن داشت که به پاسداشت مهر، توجه و ارادت او به این هنر قدسی، هرساله نمایشگاهی در خور او و شعرش در شهرستان گتوند برپا کنیم.

به گزارش ایرنا، دوم اردیبهشت ماه زادروز قیصر امین پور شاعر معاصر و غزل سرای ایران است.

قیصر امین‌پور، شاعر و استاد فقید دانشگاه، از موئسسان حوزه هنری و دفتر شعر جوان و در دوره ای دبیر شعر هفته‌نامه سروش و سردبیر ماهنامه‌ ادبی- هنری سروش بود.

قیصرامین پور متولد دوم اردیبهشت ماه ۱۳۳۸گتوند، پس از مصدوم شدن در حادثه رانندگی در سال ۱۳۷۸، بامداد سه‌شنبه هشتم آبان ۱۳۸۶ در بیمارستان دی تهران در گذشت و در زادگاهش گتوند خوزستان به خاک سپرده شد.

تنفس صبح و در کوچه آفتاب (۱۳۶۳)، آینه های ناگهان (۱۳۷۲)، گل ها همه آفتابگردانند (۱۳۸۰) و دستور زبان عشق (۱۳۸۶) از مجموعه های شعر قیصر هستند.

توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (۱۳۶۵)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (۱۳۸۳) و شعر و کودکی (۱۳۸۶)، از دیگر آثار این شاعر نام آشناست.

قیصر امین پور در سال ۱۳۶۷ از موسسه گسترش هنر، جایزه ویژه نیمایوشیج موسوم به مرغ آمین بلورین را دریافت کرد، وی همچنین در سال ۱۳۷۸ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از شاعران برتر دفاع مقدس در دهه های ۶۰ و ۷۰ برگزیده شد.

آرامگاه قیصر شعر انقلاب در مرکز شهرستان گتوند از نمادهای فرهنگی استان خوزستان است که در ایام سال پذیرای گردشگران و دوستداران فرهنگ و شعر و ادب از سراسر کشور است.

شهرستان گتوند از قطب های شعر، فرهنگ و هنر در شمال استان خوزستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.