دکتر فرهاد ابول نژادیان روز چهارشنبه در نشست کنترل و مدیریت ویروس کرونا در اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان اظهار داشت: از روز گذشته تاکنون ۲۸ نفر به مبتلایان کرونا در استان اضافه شده است و ۲ نفر فوت کردند.

وی افزود: تا این لحظه شرق اهواز با ۵۵ نفر مبتلا، غرب اهواز با ۵۰، آبادان  با ۳۴، دزفول با ۳۱ و اندیمشک با ۲۷ مبتلا رتبه های اول تا پنجم تعداد مبتلایان در استان را به خود اختصاص داده اند.

وی با تشریح جزییات شیوع بیماری در سطح استان بیان کرد: بر اساس همین آمار بر اساس تعداد ابتلا به نسبت یکصد هزار نفر جمعیت ، اندیمشک، شوشتر و آبادان جایگاه اول تا سوم را دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: تا این لحظه درصد فوت شدگان نسبت به مبتلایان در استان خوزستان ۱۲ درصد است همچنین ۷۹ درصد فوت شدگان دارای بیماری زمینه ای بودند و ۲۱ درصد نیز بیماری زمینه ای نداشتند.

وی بیان کرد: خوشبختانه در روند بهبودی وضعیت خوبی داریم و بهبود مبتلایان از ۱۰۶نفر به ۲۰۴ نفر رسیده است و تعداد بستری‌ها نیز از ۱۲۵ نفر به ۱۱۰نفر کاهش پیدا کرده است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.