اتحاد، تفکر و فرهنگ سه مولفه ای که این روزها برای مقابله با ویروس کرونا در کشور به آنها نیاز داریم، سه مقوله‌ای که به وسیله آنها می‌توان به ریشه کن کردن کرونا کمک کرد.

زمانی که صحبت از شیوع یک ویروس با زمینه انتشار قوی‌ مانند کرونا به میان آمد، بسیاری از مردم وارد میدان شدند و اتحاد خود را در این زمینه نشان دادند، تفکر از خود گذشتگی و فرهنگ همنوع دوستی در این روزها بسیار کاراست.

وقتی یک زوج جوان با هزاران آمال و آرزو برای جشن عروسی خود برنامه‌ریزی می‌کنند و همه مقدمات را در شرایط سخت اقتصادی موجود فراهم می کنند ، هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی این امر خیر را در واپسین لحظات مانده به این رویداد فرخنده بگیرد مگر خواست خود آنها برای کمک کردن به جامعه جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا.

داماد جوان ایذه‌ای که جشن عروسی خود را به تعویق انداخته است درباره این تصمیم خود چنین توضیح می دهد: ما برای جشن عروسی خود تدارک کامل دیده بودیم، برنامه ریزی کاملی کرده بودیم و به اتفاق خانواده و فامیل مهیای این مجلس شادی می‌شدیم.

ایمان مقصودی می‌گوید: راستش وقتی خبر شیوع ویروس کرونا در کشور منتشر شد با خودم گفتم این هم از شانس ماست، بعد از مدت‌ها می‌خواستیم سر خانه و زندگیمان برویم حالا کرونا را باید با این بیماری همه گیر مواجه شویم .

وی در حالی که لبخند به لب دارد می‌گوید: وقتی کمی راجع به کرونا و عوامل شیوع آن تحقیق کردم مردد شده بودم که جشن عروسی خود را به تعویق بیندازم یا نه، گرفتن این تصمیم به تنهایی امکان‌پذیر نبود، نظر عروس و خانواده‌هایمان هم شرط بود، راستش اصلا نمی‌دانستم چطور باید این موضوع را مطرح کنم.

مقصودی که ۲۸ سال سن دارد در ادامه تاکید می‌کند: بلافاصله با همسرم تماس گرفتم و موضوع را با او در میان گذاشتم، او هم ابتدا سکوت کرد و من دلایلم را گفتم، به او گفتم یک لحظه فکر کند بخاطر جشن ازدواج ما فقط یک نفر به کرونا مبتلا شود، آیا بعدها ما می‌توانیم از این جشن به نیکی یاد کنیم ؟

این داماد ایذه‌ای افزود: همسرم وقتی دلایل من را شنید موافقت خود را اعلام کرد، راضی کردن خانواده‌ها مانده بود که آنها هم شرایط را به خوبی درک کردند، بعد از آن با همه فامیل تماس گرفتیم و خبر تعویق عروسی را دادیم و عذرخواهی کردیم، اتفاقا خیلی از آنها از این تصمیم ما خوشحال شدند و از ما تشکر کردند.

وی می‌گوید: ما با گرفتن این تصمیم، سعی کردیم سهم خود را در کنترل بحران کرونا ادا کنیم، وقت برای شادی و جشن عروسی زیاد است اما اکنون وقت همدلی است، همدلی برای شکست دادن کرونا، من مطمئنم با کمک همدیگر کرونا را شکست می‌دهیم.

مقصودی با درخواست از مردم برای همدلی در این روزها گفت: زندگی همه ما تحت الشعاع کرونا قرار گرفته است و هیچکس منکر این بحث نیست، اما کسانی که می‌توانند در این بحبوحه به ما کمک کنند، خود ماییم! سفر، جشن، دورهمی و خرید همیشه هست اما آیا نعمت سلامتی هم برای همیشه ماندگار است؟ کرونا باید جدی گرفته شود و برای کنترل آن همه ما باید پای کار باشیم.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۱۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.