به گزارش ایرنا  اسماعیل زمانی پنجشنبه در نشست  ستاد مقابله با بحران کرونا در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اظهار داشت:با همکاری دانشکده علوم پزشکی آبادان اعتبار لازم جهت تأسیس این آزمایشگاه تهیه  و وارد فاز عملیاتی شده است.

وی اظهار داشت:با راه‌اندازی این آزمایشگاه روند تشخیص و شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا سرعت خواهد گرفت و همچنین در آینده نیز بعد از گذار از این بحران، آزمایشگاه مذکور برای تشخیص ویروس‌های احتمالی پیش‌بینی نشده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

وی به تهیه تجهیزات بخش آی‌سی‌یو و خرید پنج دستگاه تنفس مصنوعی یا "ونتیلاتور" توسط شرکت جهان آرا خبر داد و افزود: ترخیص و ترتیب ورود این دستگاه‌ها نیز بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند همچنین از تهیه دستکش و ماسک مورد نیاز پرسنل بیمارستان ها خبر داد و اذعان داشت: با تهیه این اقلام امیدواریم کمبودی در سطح بیمارستان های منطقه برای مراقبت از کادر درمانی نداشته باشیم.

با مثبت شدن جواب قطعی پنج بیمار جدید در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان تعداد بیماران در این منطقه به ۱۷ نفر رسید.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از  یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.