به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز علی احسان‌پور افزود: از تعداد ۴۷ مورد فوت شده در ۶ روز گذشته، ۴۴ نفر مرد و سه نفر زن بوده‌ و سه نفر از فوت شدگان زیر ۱۸ سال داشتند.

به گفته وی عمده مراجعات مشروبات الکلی تقلبی به مراکز درمانی اهواز بوده است.

وی با بیان اینکه آمار مرگ و میر جهانی در مصرف کننده های الکل تقلبی ۱۰ تا ۵۰ درصد است، اظهار داشت: با تلاش‌های کادر درمانی در حال حاضر این میزان در مراکز درمانی استان حدود هشت درصد بوده است.

احسان‌پور با تاکید به خانواده ها درباره مراقبت از فرزندان نوجوان و جوان خود، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۴۸ نفر بر اثر مسمومیت الکلی به مراکز درمانی مراجعه کرده که همگی در مرکز استان بوده‌اند.

پیش از این ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، میانگین سنی این  افراد مسموم را ۳۴ سال اعلام کرده بود که کم سن‌ترین فوتی‌ها ۱۵ ساله و مسن‌ترین آنها  ۷۲ ساله  است.

به گفته وی شایعاتی مبنی بر تاثیر مثبت الکل برای مقابله با کرونا از سوی سودجویان منتشر شد بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم به هیچوجه اقدام به خوردن الکل نکنند چراکه هیچگونه اثری در روند درمان کرونا ندارد.

بیشترین میزان مراجعه در تاریخ ۱۸ اسفند گزارش شده است که در یک روز ۲۱۸ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند در روز ۱۹ اسفند ۱۷۰ نفر و در ۲۰ اسفند ۴۹ نفر با مسمومیت ناشی از متانول مراجعه کردند. نخستین مراجعه برای مسمومیت الکل تقلبی در تاریخ ۱۶ اسفند بوده است.

علی بیرانوند معاون دادستان اهواز نیز از شناسایی و بازداشت ۱۷ نفر تا کنون در زمینه مشروبات الکلی تقلبی خبر داده است.

فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز امروز اعلام کرده است: در حال حاضر تعداد بیماران کرونا در خوزستان به ۱۵۸ نفر رسیده که از این تعداد تا کنون ۳۰ نفر (بیش از یک پنجم آنها) فوت کرده‌، ۵۹ نفر بهبود یافته و ۶۹ نفر بستری هستند. بیشترین تعداد مبتلا به ویروس کرونا در اهواز با ۷۵ نفر بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.