محمد حیدری چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:به منظور پیشگیری از سیل پایش مناطق بحرانی خرمشهر همچون روستای رحمانیه فیصلی، زویدات، مکسر و ام‌نوشه انجام و سیل‌بندها مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با انتقاد از توقف روند احداث سیل‌بند روستای رحمانیه فیصلی  افزود:سیل روستای رحمانیه فیصلی را بیش از دیگر مناطق شهرستان خرمشهر تهدید می‌کند.

حیدری افزود: در حال حاضر دیوار سیل‌بند روستای رحمانیه فیصلی کاملا فرو ریخته و با پیشروی مد رودخانه تا ۲ ماه آینده این سیل بند به طور کامل شکسته می‌شود.

وی ادامه داد:مکاتبه لازم با مدیریت بحران و مدیر کل دفتر فنی استانداری خوزستان انجام شده و قرار است عملیات ترمیم سیل‌بند روستای رحمانیه فیصلی در ۴۸ ساعت آینده آغاز شد.

حیدری از مکسر و ام‌نوشه به عنوان دیگر روستاهای بحرانی شهرستان خرمشهر نام برد و گفت: استانداری و سازمان آب و برق خوزستان برای ترمیم سیل بندهای روستاهای مکسر و ام‌نوشه در مرحله انتخاب پیمانکار هستند و پیش‌بینی می‌شود تا قبل از آغاز سال جدید عملیات ترمیم سیل بندهای این روستاها آغاز شود.

بنا به پیش بینی هواشناسی خوزستان ، بارندگی‌های شدید در هفته‌های آینده در حوضه‌های آبریز دز ، کارون و کرخه ، احتمال وقوع سیلاب در خوزستان و مناطق پایین دست وجود دارد به همین منظور هشت میلیارد متر مکعب ظرفیت خالی در پشت سدهای بزرگ خوزستان برای پیشگیری از وقوع و مهار سیلاب ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا در بهار ۹۸ طغیان رودخانه‌های کرخه ، دز و کارون سبب آبگرفتگی ۲۷۰ روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمینهای کشاورزی در خوزستان شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.