رییس مدیریت بحران در بخش کشاورزی جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه کارگزاران بیمه برای ارزیابی خسارت سیل به بخش کشاورزی در منطقه جاسک اعزام شده‌اند گفت: تاکنون چهار دستگاه بولدوزر و یک دستگاه لودر به منظور بازگشایی جاده‌های بین مزارع به این مناطق ارسال شده است.

روح الله رمضان‌پور عصر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم‌اکنون۲۰تن جو رایگان نیز بین دامداران ۱۴روستا خسارت دیده توزیع و نیز بذر رایگان کلزا و جو برای کشت مجدد و احیاء بخشی از زمین‌های کشاورزی تامین شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر به طول ۱۱کیلومتر جاده بین مزارع مناطق سیل‌زده جاسک بازگشایی و ۲کیلومتر سیل‌بند مرمت شده است. 

رییس مدیریت بحران در بخش کشاورزی جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: جمع‌آوری و دفن بهداشتی یک‌هزار و ۵۲۰ راس دام تلف شده، آغاز عملیات سم‌پاشی واحدهای دامی و انجام سم پاشی دریک‌هزار و ۱۰۰مترمربع و انجام ۷۰۰راس واکسیناسیون دام با توجه به احتمال شیوع بیماری‌ها از جمله اقدامات انجام شده این سازمان است.

جاسک دارای ۳ هزار و ۲۸ راس گوسفند، ۹۳ هزار و ۱۲۸راس بز، ۲ هزار و ۱۱۶راس گاو شیری و ۳هزار و ۹۸۵نفر شتر است.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.
بدنبال این سیلاب‌ها خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک و بشاگرد وارد شده است.
طبق اعلام مسوولان، سیل اخیر حدود ۹ هزار میلیارد ریال خسارت به زیرساخت های استان هرمزگان در ۲ شهرستان جاسک و بشاگرد وارد کرده است.

شهرستان جاسک و بشاگرد در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.